§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Všeobecné obchodní a rezervační podmínky

Datum: 4.4.2018

1 Rozsah působnosti

Všeobecné obchodní a rezervační podmínky platí pro využití webových portálů a rezervaci jízdenek u společnosti FlixBus.

2 Smluvní strana

Smluvní stranou pro rezervaci jízdenky (prodejcem jízdenky) a pro využití webových portálů je společnost FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80639 Mnichov, dále označovaná jako FlixMobility.

3 Komerční využití webového portálu

3.1 Webové portály porovnávající ceny mohou  užívat data z webového portálu FlixMobility na základě uzavřené smlouvy, ve které FlixMobility upraví proces získávání, zpracování a uveřejňování takových dat, včetně dat ze souvisejících jízdních rádů.

3.2 Je zakázáno používat webové portály FlixMobility pro jiné než soukromé účely. Používání automatizovaných systémů k získávání dat z těchto webových stránek pro komerční využití („screen scraping“) je zakázáno. Společnost FlixMobility si vyhrazuje právo podniknout kroky proti jakémukoli porušení těchto pravidel.

4 Platba a poukazy (vouchery)

4.1 Jízdenky lze zakoupit prostřednictvím různých platebních metod dle způsobu rezervace:

  • On-line: PayPal, povolení k inkasu, kreditní karta (Mastercard/Visa/Amex), SofortÜberweisung, iDeal, Postfinance, Carte Bleue, Dotpay. Během všech rezervací si vyhrazujeme právo vyloučit určité platební metody a odkázat zákazníky na jiné způsoby plateb.
  • Na palubě vozidel: Hotovostně.
  • V prodejnách / cestovních kancelářích: Všechny naše agentury nabízejí řadu platebních metod, přičemž je vždy možná platba v hotovosti.
  • Telefonicky: Kreditní karta (Mastercard/Visa/Amex) a také inkasní příkaz pro zákazníky s bydlištěm v Německu.
4.2 Zvláštní podmínky při platbě platební kartou

4.2.2.1 Platby platební kartou

4.2.2.2 V případě platby platební kartou dojde ke stržení dané částky z účtu zákazníka po provedení rezervace. Platbou platební kartou dávají zákazníci svým bankovním ústavům v době rezervace pokyn, aby informovaly společnost FlixMobility nebo jednu z jejích autorizovaných třetích stran o jménech zákazníků a úplných adresách v případě zpětného vrácení peněz, a umožnily tak společnosti FlixMobility uplatnit své nároky vůči nim.

4.2.2.3 Cestující jsou povinni uhradit bankovní poplatky vzniklé v případě zpětného vrácení peněz spojené s platbou platební kartou. Mohou také vzniknout storno poplatky nebo dodatečné poplatky za rezervaci. Cestujícím bude poskytnuta možnost prokázat, že zpětné zúčtování způsobilo nižší nebo žádné náklady. V případě zpětného zúčtování může být zákazníkovi dočasně nebo trvale zakázáno provádět platby platební kartou.

4.2.3 Pokud nebude případným platebním upomínkám vyhověno, budou pohledávky předány externímu subjektu k dalšímu zpracování. Společnost FlixMobility může pro tento účel předat tomuto externímu subjektu všechny potřebné osobní údaje dlužníků.

4.2.4 Kompenzace; právo zadržení platby

4.2.4.1 Zákazníci mají nárok na vzájemné započtení nároků pouze v případě, že jejich protipohledávka je  ze zákona oprávněná, nebo je-li nesporná nebo námi uznána. Navíc mají právo na zadržení platby, pouze pokud je jejich protipohledávka založena na stejném smluvním vztahu a v jeho rozsahu.

4.2.4.2 V případě, že zákazníci nesplní jakékoliv platební povinnosti, všechny stávající nároky vzniklé z tohoto smluvního vztahu zanikají s okamžitou platností.

4.2.5 Poplatky spojené s platbou

4.2.5.1 Celková cena jízdenky uvedená v online obchodě zahrnuje veškeré poplatky, které jsou účtovány třetími stranami za zvolený způsob platby a jenž je třeba realizovat, stejně jako zákonnou daň z přidané hodnoty.

4.2.5.2 Pro zákazníky, kteří si zvolí zpoplatněnou platební metodu, bude stanoven poplatek ve výši 2,1 % (plus DPH) z celkové ceny nákupu (v nákupním košíku). V každé zemi je k dispozici alespoň jeden bezplatný a běžný způsob platby.

4.3 Splatnost poukazů (voucherů):

4.3.1 Na jednu rezervaci lze uplatnit maximálně 1 poukaz. Poukazy mohou být uplatněny pouze on-line nebo prostřednictvím našich partnerských agentur.

Poukaz s peněžní hodnotou je uplatnitelný na celý nákupní košík.

Slevy s hodnotou v procentech nebo poukazy na bezplatnou jízdu lze uplatnit pouze pro nákup jízdenky. Cenu doplňkových služeb (např. poplatky za služby, příplatek za jízdní kola nebo zavazadla) nelze výše uvedenými typy poukazů snížit.

4.3.2 V rámci kampaní souvisejících s distribucí poukazů vedených společností FlixMobility v souvilosti s jejími marketingovými aktivitami je používání poukazů omezeno na 3 poukazy na osobu. Pokud cestující uplatní více než 3 poukazy ze stejné kampaně, může společnost FlixMobility zrušit všechny takové rezervace uskutečněné po využití prvních tří poukazů z dané kampaně. Toto pravidlo může být zrušeno v rámci speciálních propagačních akcí.

4.3.3 Poukazy vydané zdarma v rámci marketingových aktivit nebo z kulance vyprší dokončením první rezervace.

4.3.4 Komerční použití a zejména další prodej poukazů není povolen a bude sankcionován společností FlixMobility zablokováním jízdenek a / nebo uplatněním nároku na náhradu škody.

4.3.5 Výplata hotovosti v jakékoli výši zůstatku na poukazu je vyloučena.

4.3.6 V případě podvodného jednání nebo podezření z jiných protiprávních aktivit spojených se získáním, nákupem nebo převodem poukazu si společnost FlixMobility vyhrazuje právo zrušit příslušný zákaznický účet nebo požadovat alternativní platební metodu a / nebo pozastavit platnost poukazu. Společnost FlixMobility nemusí umožnit uplatnění takového poukazu.

4.3.7 V případě podvodného jednání nebo podezření z jiných protiprávních aktivit spojených se získáním, nákupem nebo převodem poukazu si společnost FlixMobility vyhrazuje právo zrušit veškeré jízdenky zakoupené v plné nebo částečné výši prostřednictvím uplatnění takového poukazu.

4.4 Uplatnění poukazů Interflix

4.4.1 Na jednu rezervaci lze uplatnit maximálně jeden poukazový kód. Kódy poukazu jsou automaticky aktivovány do 48 hodin a mohou být uplatněny pouze on-line nebo u našich partnerských agentur.

4.4.2 Kódy z poukazů je nutno uplatnit do 3 měsíců.

4.4.3 Rezervovat lze pouze přímé spojení s výjimkou jedné cesty tam a zpět. Výchozí bod nemusí být totožný s koncovým bodem.

4.4.4 Poukazy jsou určené na jméno osoby a jsou neobchodovatelné.

4.4.5 Změna rezervace může být provedena pouze prostřednictvím našeho zákaznického servisu. Zrušení rezervace není možné.

4.4.6 Komerční použití a zejména další prodej poukazů nejsou povoleny a budou společností FlixMobility sankcionovány prostřednictvím blokování jízdenek a/nebo uplatnění nároku na náhradu škody.

4.4.7 Výplata hotovosti v jakékoli výši zůstatku na poukazu je vyloučena.

4.4.8 Každá jízda hrazená poukazem je samostatná a oddělená od ostatních jízd.

4.4.9 Cestující má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Oznámení o odstoupení od smlouvy musí být podáno písemně.

4.5 Cenové akce

4.5.1 Počet jízdenek, které je možno zakoupit v rámci cenových akcí, které společnost FlixMobility uskutečňuje v rámci svých marketingových aktivit, je omezen na 3 jízdenky na osobu. FlixMobility je oprávněna stornovat všechny rezervace uskutečněné nad tento rámec. Ve speciálních případech toto pravidlo nebude uplatňováno.

4.5.2 Komerční využití, především další prodej jízdenek, není povoleno a bude společností FlixMobility GmbH sankcionováno tím, že jízdenky budou zablokovány a/nebo bude uplatněn nárok na náhradu škody.

4.5.3 V případě podvodného jednání nebo podezření z jiných protiprávních aktivit spojených se získáním, nákupem nebo převodem jízdenky si společnost FlixMobility GmbH vyhrazuje právo na zrušení příslušného zákaznického účtu a/nebo požadovat uskutečnění alternativní platební metody zákazníkem a/nebo zrušení platnosti příslušné jízdenky. Společnost FlixMobility GmbH neuznává žádné nároky domáhající se platnosti takovýchto jízdenek.

4.5.4 V případě podvodného jednání nebo podezření z jiných protiprávních aktivit spojených se získáním, nákupem nebo převodem jízdenky si společnost FlixMobility GmbH vyhrazuje právo na úplné nebo částečné storno takové jízdenky.

4.5.5 Za jízdenky, získané v rámci určité cenové akce, které jsou po skončení této akce měněny (např. přerezervovány), se hradí plná cena, která platí v den jízdy / platnosti jízdenky.

5 Storno

5.1 Storno můžete provést buď provedením rezervace jiné jízdenky (zrušením a novou rezervací), nebo jízdenku nepoužijete a následnou úhradu získáte podle bodu 5.6. Řidiči nemohou změnit nebo zrušit rezervaci.

5.2 Storno, po kterém následuje nová rezervace (např. nová trasa, čas odjezdu, datum cesty) lze provést pouze na webových stránkách FlixBus, u partnerských agentur nebo v prodejnách jízdenek společnosti FlixCompanies nejpozději 15 minut před plánovaným odjezdem. Zpáteční cesta je považována za jednu rezervaci.

5.3 V případě zrušení rezervace s novou rezervací bude vystaven tzv. storno poukaz. Tento  poukaz je platný po dobu 12 měsíců a opravňuje cestujícího k provedení nové rezervace v tomto období a v hodnotě poukazu. Pokud je cena nové rezervace vyšší než cena zrušené cesty (hodnota poukazu), je nutno doplatit rozdíl. Pokud je cena nižší, rozdíl zůstane na storno poukazu a zbylé prostředky mohou být použity pro jinou rezervaci. U časově omezených akčních nabídek může docházet k odchylkám od těchto pravidel. Podrobnější informace naleznete v samostatných podmínkách dané akce, jež naleznete na webovém portálu.

5.4 Za každé storno s novou rezervací bude za stornovanou jízdu a cestujícího účtován stornovací poplatek. Storno poukaz bude vystaven ve výši ceny jízdenky snížené o stornovací poplatek. V případě změny jména cestujícího bude nutno zaplatit cenový rozdíl, pokud mezitím došlo ke zvýšení ceny jízdného. Změna telefonního čísla je bezplatná.

5.5 Pokud k rezervaci použijete poukaz na vrácení peněz, platí stejné stornovací podmínky i pro novou cestu.

5.6 Pokud jízdenku nepoužijete a pokud je dopravce jednou ze společností skupiny FlixCompanies, bude jízdné vráceno na požádání, a to ve výši snížené o 15 EUR za cestujícího a jízdu. Je na cestujícím, aby prokázal, že jízdenku nepoužil. Jízdenky se vydávají na jednoho cestujícího a jízdu. Spoje s přestupy jsou považovány za jednu jízdu.  Písemnou žádost o vrácení jízdného je nutno zaslat společnosti FlixMobility nebo společnosti FlixBus DACH poštou na adresu FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80635 Mnichov nebo na FlixBus DACH GmbH, Karl-Liebknecht-Straße 33, 10178 Berlín. Poplatky za zpracování budou sníženy na částku 2 EUR na cestujícího a jízdu (plus poplatky za bankovní převody), pokud je dopravcem FlixBus DACH GmbH nebo FlixMobility GmbH a pokud je žádost podána nejpozději do jednoho týdne po uplynutí platnosti jízdenky.

5.7 Žádný z výše uvedených poplatků za zpracování, storno poplatky nebo jakékoli poplatky za převod nebudou účtovány, pokud je požadováno vrácení peněz z důvodů, za které je odpovědná společnost FlixMobility nebo společnosti FlixCompanies. Cena jízdného s odečtem nákladů na zpracování nebo poplatků za převod bude uhrazena výhradně na bankovní účet určený zákazníkem při vytvoření objednávky nebo na účet jeho platební karty, pokud bylo jízdné touto kartou hrazeno.

6 Soudní příslušnost

V případě subjektů registrovaných v obchodním rejstříku či obdobném seznamu, právnických osob a fyzických osob, které nespadají do obecné místní příslušnosti orgánů v Německu, jakož i osob, které po uzavření přepravní smlouvy změnily své trvalé nebo přechodné bydliště do zahraničí mimo stát Německo a jejichž bydliště nebo obvyklý pobyt není v čase jednání znám, je dána místní příslušnost v Mnichově.

7 Neplatnost jednotlivých ustanovení

V případě, že by jednotlivá ustanovení v rámci těchto Všeobecných obchodních a rezervačních podmínek měla být zcela nebo zčásti neúčinná nebo neplatná, neovlivňuje to platnost přepravní smlouvy jako celku.
 

II Odlišná ustanovení dalších států

1.  Švédsko
  • k bodu 4.1: Ve Švédsku jsou na palubě vozidel akceptovány jen platby kartou (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Kromě toho lze ve Švédsku získat jízdenku u řidiče mobilním platebním systémem, založeným na NFC. (např. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
2.  Polsko
  • k bodům 4.2.4.1 a 4.2.4.2: Tato ustanovení neplatí pro spoje, které provozuje společnost FlixBus Polska sp. z.o.o.
  • k bodu 5.4: Na spoje, které provozuje společnost FlixBus Polska sp. z o.o., se nevztahuje stornovací poplatek.
  • k bodu 5.6: Zpracovatelský poplatek se nevztahuje na spoje, které provozuje společnost FlixBus Polska sp. z.o.o.
3.  Česká republika
  • k bodu 5.4: V případě úhrady ceny jízdného učiněné v českých korunách se nehradí stornovací poplatek.
  • k bodu 6: Veškeré případné soudní spory mezi dopravcem FlixBus CZ s.r.o. a cestujícím budou vedeny u soudu v České republice.