O Flixu
Poskytujeme udržitelné a cenově dostupné cestování pro každého
Flix na první pohled
Flix je přední globální cestovní technologická společnost, která si klade za cíl poskytovat udržitelná a cenově dostupná řešení pro cestování. Od svého vzniku již nabídla tato řešení více než 500 milionům cestujících ve více než 40 zemích na 4 kontinentech prostřednictvím svých značek FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kâmil Koç. Díky obchodnímu modelu s nízkou majetkovou náročností a inovativní technologické platformě pro cestující i partnery si Flix rychle zajistil vedoucí postavení na trhu dálkové autobusové dopravy po celé Evropě, Severní Americe a Turecku a rychle expanduje do Jižní Ameriky a oblasti Asie a Tichomoří. Flix se zaměřuje na stále rostoucí trh dálkových autobusů a vlaků, který je poháněn rostoucím povědomím společnosti o životním prostředí, a usiluje o dosažení Net Zero provozu v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Kromě toho se Flix zavázal k iniciativě Science Based Targets (SBTi), univerzálně uznávanému vědeckému rámci, a stanovil si krátkodobé cíle ke snížení svého dopadu již do roku 2032. Zjistěte více zde!
Klíčová fakta a čísla
40+
8,000+
500+
1,000+
5,000+
10+
25+
5,500+
100+
Podnikatelský model Flixu
© Flix SE
Vysoce škálovatelná technologická platforma společnosti Flix, která je jádrem jejího obchodního modelu, je navržena tak, aby poskytovala špičkové výsledky jak cestujícím, tak partnerům. Kombinací plánování sítí, marketingu a cenotvorby využívá Flix inovativní řešení k tomu, aby umožnil pohodlné, udržitelnější a cenově dostupné cestování po celém světě. Prostřednictvím své technologické platformy a uživatelsky přívětivé aplikace Flix vytváří cestovní zážitek přizpůsobený potřebám cestujících, propojuje je s místními autobusovými partnery zajišťujícími dopravu a zároveň dbá na moderní flotilu splňující nejvyšší bezpečnostní standardy. Tento model s nízkou majetkovou náročností proměnil evropský start-up v předního a globálně expandujícího lídra v oblasti cestovních technologií.
Udržitelné cestování
S průměrným emisním faktorem 27,8 g CO₂ na osobu na kilometr může cestování s FlixBusem v Evropě snížit vaši uhlíkovou stopu minimálně pětkrát ve srovnání s jízdou autem a desetkrát ve srovnání s letem letadlem, přičemž výkon je téměř srovnatelný s meziměstskými vlaky.*
Tím, že si v roce 2024 cestující společnosti Flix zvolili její služby namísto jiných druhů dopravy, které podle vědeckých studií vypouštějí více CO₂ na osobu na kilometr, předešli odhadem 1,5 milionu tun emisí CO₂.
Tento výpočet vychází ze směrnic Světové obchodní rady pro udržitelný rozvoj (WBCSD) a využívá údaje z průzkumů mezi zákazníky po jízdě, provozní metriky a emisní faktory z analýzy Well-to-Wheel Flix 2021. Flix si uvědomuje výzvy při vytváření spolehlivých kontrafaktuálních scénářů, včetně nízké míry odpovědí na průzkumy a neúplných údajů o spotřebě paliva od autobusových partnerů. Aby byla zajištěna věrohodnost, společnost použila konzervativní přístupy a zohlednila možné rebound efekty. Tato metodika byla v roce 2023 přezkoumána a schválena nezávislou certifikační společností. Vzhledem k tomu, že metodika použitá v roce 2024 je stejná jako v předchozím roce, nebylo v roce 2024 získáno žádné další ověření třetí stranou.
Více informací naleznete v Metodice zabráněných emisí za rok 2024.
V souladu se svou vizí podporovat udržitelnost v dálkovém cestování si Flix klade za cíl dosáhnout provozu s nulovými emisemi v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Kromě toho se Flix zavázal k iniciativě Science Based Targets (SBTi), univerzálně uznávanému vědeckému rámci, a stanovil si krátkodobé cíle ke snížení svého dopadu již do roku 2032. V dubnu 2024 iniciativa SBTi tyto cíle schválila, čímž potvrdila, že strategie společnosti Flix je v souladu s globálními klimatickými cíli. Zjistěte více zde.
Příběh technologie Flixu
© Flix SE
Pozemní přeprava na dlouhé vzdálenosti je složitá a vyžaduje pokročilou technologii, kterou společnost Flix poskytuje díky vlastnímu škálovatelnému technickému systému. Vysoce škálovatelná technologická platforma společnosti Flix je jádrem naší hodnotové nabídky a funguje jako samoposilující setrvačník, který je navržen tak, aby poskytoval špičkové výsledky jak cestujícím, tak partnerům. Jednoduchý proces rezervace umožňuje zákazníkům snadno procházet platformou a uživatelsky přívětivou aplikací a vybírat si z vysoké frekvence a rozsáhlé sítě, cenově dostupných jízdenek a konzistentních služeb vysoké kvality. Od vyhledání konkrétní cesty, přes výběr spojení a doplňkových služeb na palubě až po platbu prostřednictvím bezproblémově integrovaných platebních řešení - cestující mají k dispozici komplexní rezervační proces.
© Flix SE
Partneři mají prospěch z přístupu k nové zákaznické základně, dalšího stabilního a předvídatelného zdroje příjmů, rozhodování na základě dat, optimalizovaného využití a úspory nákladů díky platformě společnosti Flix. Tyto aspekty zdůrazňují postavení společnosti Flix jako lídra v technologicky orientovaných cestovních řešeních, která poskytují bezkonkurenční hodnotu jak cestujícím, tak partnerům. Jednou z hlavních strategických priorit společnosti Flix je škálovatelnost umělé inteligence a strojového učení, aby bylo možné poskytovat vysoce kvalitní uživatelský zážitek.
495+ M
1.2 M
44+ M
Flix společnosti
Se svým efektivním obchodním modelem skupina provozuje značky zaměřené na spotřebitele, jako jsou FlixBus a FlixTrain, Kâmil Koç v Turecku a ikonický Greyhound v Severní Americe.
Flix Management
André Schwämmlein, zakladatel a CEO
Globální obchodní a komerční funkce
André Schwämmlein je spoluzakladatelem a výkonným ředitelem (CEO) společnosti Flix. Jeho víra v alternativní a udržitelnou hromadnou dopravu ho inspirovala k diskusi o možnosti deregulovaného trhu s jeho současnými spoluzakladateli, když byl v roce 2009 konzultantem v Boston Consulting Group (BCG), a následně v roce 2011 založil společnost Flix. Jako generální ředitel společnosti Flix vede Schwämmlein společnost k naplnění vize umožnit svým zákazníkům poznávat svět. Pod jeho vedením se společnost Flix stala jasným lídrem globálního trhu ve všech hlavních zeměpisných oblastech a expandovala do mnoha zemí. Působí také jako člen dozorčí rady společností Scout24 SE a ABOUT YOU Holding SE a od roku 2002 je členem německé strany Zelených.
Daniel Krauss, zakladatel a CIO
Technologie a lidé/HR
Daniel Krauss jako ředitel pro informace (CIO) a ředitel pro lidské zdroje (CHRO) ve společnosti Flix řídí technologie a lidi. Společně se svými spoluzakladateli vytvořil společnost Flix jako poskytovatele mezinárodní dopravy. Krauss je také investorem a členem poradních orgánů ve společnostech Baby1onea uvex. Je přesvědčen, že vzdělání, podnikání a inovace mohou výrazně posunout společnost vpřed. Často přednáší na Univerzitě Friedricha Alexandra v Erlangenu-Norimberku a je zakládajícím partnerem iniciativy FightBack, která podporuje změny směrem k udržitelnější společnosti. Je také aktivním podílníkem největší německé nevládní organizace pro podnikatelské vzdělávání STARTUP TEENS a spolu-akcionářem a správcem CODE-University.
Benjamin Gubitz, CFO
Finanční a právní oddělení
Benjamin Gubitz se připojil k Flixu v roce 2015 a převzal pozici finančního ředitele (CFO) ve Flixu na začátku ledna 2025. Ve své funkci je zodpovědný za finanční a právní funkce společnosti Flix. Před nástupem do funkce finančního ředitele zastával Gubitz ve Flixu různé vedoucí pozice, kde byl zodpovědný za kontrolu a vztahy s investory. Během svého působení ve společnosti sehrál klíčovou roli při uzavírání různých kol financování, vybudoval tým skupinového kontrolingu a pracoval na mnoha projektech fúzí a akvizic, včetně nákupu společnosti Greyhound Lines v roce 2021. Před působením ve společnosti Flix byl vedoucím projektu ve společnosti BCG. Gubitz má titul PhD v oblasti politických věd.
Max Zeumer, CCO
Poptávka a nové trhy
Max Zeumer, obchodní ředitel (CCO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix na začátku roku 2015 a od té doby úspěšně řídí mezinárodní trhy. Jako obchodní ředitel (CCO) vede globální expanzi se zaměřením na Severní Ameriku a rozvíjející se trhy, jako jsou Brazílie, Chile a Indie, a zároveň dohlíží na globální komerční marketing a řízení příjmů. S různorodým akademickým vzděláním, včetně informatiky, filozofie a titulu MBA z Columbia Business School, zdokonaloval své dovednosti jako konzultant v Boston Consulting Group, kde brzy objevil svou vášeň pro narušování tradičních odvětví prostřednictvím digitalizace. Jeho úsilí o podporu přeshraniční spolupráce a synergie má významný vliv na přetváření globálního cestovního ruchu prostřednictvím digitalizace.
Fabian Stanger, COO
Zásobování a evropské trhy
Fabian Stenger, provozní ředitel skupiny (COO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix v roce 2013 a úspěšně rozvíjel trh v Německu a později také v severní a východní Evropě. Stanger dnes jako provozní ředitel od dubna 2022 vede evropskou autobusovou divizi a dohlíží na nabídkovou stranu globálního podnikání. Řídí plánování sítě, řízení partnerů včetně transformace vozového parku, provoz a služby zákazníkům. S ranými pracovními zkušenostmi ve společnosti Bain & Co., akademickým vzděláním z Univerzity St. Gallen ve Švýcarsku a více než desetiletou praxí ve společnosti Flix jeho strategické vedení a závazek k udržitelnosti pohánějí úspěch společnosti Flix, utvářejí její budoucnost a globální dopad.
*Údaje pocházejí z vlastního výpočtu, analýzy atmosfair, UBA 2023 a US EPA 2024. Pro více informací se podívejte na Metodiku zabráněných emisí společnosti Flix 2024.