O Flixu

Poskytujeme udržitelné a cenově dostupné cestování pro každého

Flix na první pohled

Flix je přední globální cestovní technologická společnost, která si klade za cíl poskytovat udržitelná a cenově dostupná řešení pro cestování. Od svého vzniku již nabídla tato řešení více než 500 milionům cestujících ve více než 40 zemích na 4 kontinentech prostřednictvím svých značek FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kâmil Koç. Díky obchodnímu modelu s nízkou majetkovou náročností a inovativní technologické platformě pro cestující i partnery si Flix rychle zajistil vedoucí postavení na trhu dálkové autobusové dopravy po celé Evropě, Severní Americe a Turecku a rychle expanduje do Jižní Ameriky a oblasti Asie a Tichomoří. Flix se zaměřuje na stále rostoucí trh dálkových autobusů a vlaků, který je poháněn rostoucím povědomím společnosti o životním prostředí, a usiluje o dosažení Net Zero provozu v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Kromě toho se Flix zavázal k iniciativě Science Based Targets (SBTi), univerzálně uznávanému vědeckému rámci, a stanovil si krátkodobé cíle ke snížení svého dopadu již do roku 2032.  Zjistěte více zde!
 

Klíčová fakta a čísla

40+

zemí na 4 kontinentech

8,000+

destinací

500+

milionů cestujících od zahájení provozu

1,000+

autobusových partnerů

5,000+

autobusů na silnicích

10+

FlixTrain v Německu

25+

poboček

5,500+

zaměstnanců

100+

národností

Podnikatelský model Flixu

Vysoce škálovatelná technologická platforma společnosti Flix, která je jádrem jejího obchodního modelu, je navržena tak, aby poskytovala špičkové výsledky jak cestujícím, tak partnerům. Kombinací plánování sítí, marketingu a cenotvorby využívá Flix inovativní řešení k tomu, aby umožnil pohodlné, udržitelnější a cenově dostupné cestování po celém světě. Prostřednictvím své technologické platformy a uživatelsky přívětivé aplikace Flix vytváří cestovní zážitek přizpůsobený potřebám cestujících, propojuje je s místními autobusovými partnery zajišťujícími dopravu a zároveň dbá na moderní flotilu splňující nejvyšší bezpečnostní standardy. Tento model s nízkou majetkovou náročností proměnil evropský start-up v předního a globálně expandujícího lídra v oblasti cestovních technologií. 

Udržitelné cestování

S průměrným emisním faktorem 27,8 g CO₂ na osobu na kilometr může cestování s FlixBusem v Evropě snížit vaši uhlíkovou stopu minimálně pětkrát ve srovnání s jízdou autem a desetkrát ve srovnání s letem letadlem, přičemž výkon je téměř srovnatelný s meziměstskými vlaky.*

Tím, že si v roce 2024 cestující společnosti Flix zvolili její služby namísto jiných druhů dopravy, které podle vědeckých studií vypouštějí více CO₂ na osobu na kilometr, předešli odhadem 1,5 milionu tun emisí CO₂. 

Tento výpočet vychází ze směrnic Světové obchodní rady pro udržitelný rozvoj (WBCSD) a využívá údaje z průzkumů mezi zákazníky po jízdě, provozní metriky a emisní faktory z analýzy Well-to-Wheel Flix 2021. Flix si uvědomuje výzvy při vytváření spolehlivých kontrafaktuálních scénářů, včetně nízké míry odpovědí na průzkumy a neúplných údajů o spotřebě paliva od autobusových partnerů. Aby byla zajištěna věrohodnost, společnost použila konzervativní přístupy a zohlednila možné rebound efekty. Tato metodika byla v roce 2023 přezkoumána a schválena nezávislou certifikační společností. Vzhledem k tomu, že metodika použitá v roce 2024 je stejná jako v předchozím roce, nebylo v roce 2024 získáno žádné další ověření třetí stranou.

Více informací naleznete v Metodice zabráněných emisí za rok 2024.

V souladu se svou vizí podporovat udržitelnost v dálkovém cestování si Flix klade za cíl dosáhnout provozu s nulovými emisemi v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Kromě toho se Flix zavázal k iniciativě Science Based Targets (SBTi), univerzálně uznávanému vědeckému rámci, a stanovil si krátkodobé cíle ke snížení svého dopadu již do roku 2032. V dubnu 2024 iniciativa SBTi tyto cíle schválila, čímž potvrdila, že strategie společnosti Flix je v souladu s globálními klimatickými cíli. Zjistěte více zde.

Příběh technologie Flixu

Pozemní přeprava na dlouhé vzdálenosti je složitá a vyžaduje pokročilou technologii, kterou společnost Flix poskytuje díky vlastnímu škálovatelnému technickému systému. Vysoce škálovatelná technologická platforma společnosti Flix je jádrem naší hodnotové nabídky a funguje jako samoposilující setrvačník, který je navržen tak, aby poskytoval špičkové výsledky jak cestujícím, tak partnerům. Jednoduchý proces rezervace umožňuje zákazníkům snadno procházet platformou a uživatelsky přívětivou aplikací a vybírat si z vysoké frekvence a rozsáhlé sítě, cenově dostupných jízdenek a konzistentních služeb vysoké kvality. Od vyhledání konkrétní cesty, přes výběr spojení a doplňkových služeb na palubě až po platbu prostřednictvím bezproblémově integrovaných platebních řešení - cestující mají k dispozici komplexní rezervační proces. 

Partneři mají prospěch z přístupu k nové zákaznické základně, dalšího stabilního a předvídatelného zdroje příjmů, rozhodování na základě dat, optimalizovaného využití a úspory nákladů díky platformě společnosti Flix. Tyto aspekty zdůrazňují postavení společnosti Flix jako lídra v technologicky orientovaných cestovních řešeních, která poskytují bezkonkurenční hodnotu jak cestujícím, tak partnerům. Jednou z hlavních strategických priorit společnosti Flix je škálovatelnost umělé inteligence a strojového učení, aby bylo možné poskytovat vysoce kvalitní uživatelský zážitek.

495+ M

Více než 495 milionů jízdenek jsou denně spravovaný naším systémem založeným na umělé inteligenci

1.2 M

Přibližně 1,2 milionu plánovaných jízd denně

44+ M

Každý den se v průměru optimalizuje více než 44 milionů sedadel

Flix společnosti

Se svým efektivním obchodním modelem skupina provozuje značky zaměřené na spotřebitele, jako jsou FlixBus a FlixTrain, Kâmil Koç v Turecku a ikonický Greyhound v Severní Americe.

Flix Management

André Schwämmlein, zakladatel a CEO

André Schwämmlein, zakladatel a CEO

Globální obchodní a komerční funkce

André Schwämmlein je spoluzakladatelem a výkonným ředitelem (CEO) společnosti Flix. Jeho víra v alternativní a udržitelnou hromadnou dopravu ho inspirovala k diskusi o možnosti deregulovaného trhu s jeho současnými spoluzakladateli, když byl v roce 2009 konzultantem v Boston Consulting Group (BCG), a následně v roce 2011 založil společnost Flix. Jako generální ředitel společnosti Flix vede Schwämmlein společnost k naplnění vize umožnit svým zákazníkům poznávat svět. Pod jeho vedením se společnost Flix stala jasným lídrem globálního trhu ve všech hlavních zeměpisných oblastech a expandovala do mnoha zemí. Působí také jako člen dozorčí rady společností Scout24 SE a ABOUT YOU Holding SE a od roku 2002 je členem německé strany Zelených.

Daniel Krauss, zakladatel a CIO

Daniel Krauss, zakladatel a CIO

Technologie a lidé/HR    

Daniel Krauss jako ředitel pro informace (CIO) a ředitel pro lidské zdroje (CHRO) ve společnosti Flix řídí technologie a lidi. Společně se svými spoluzakladateli vytvořil společnost Flix jako poskytovatele mezinárodní dopravy. Krauss je také investorem a členem poradních orgánů ve společnostech Baby1onea uvex. Je přesvědčen, že vzdělání, podnikání a inovace mohou výrazně posunout společnost vpřed. Často přednáší na Univerzitě Friedricha Alexandra v Erlangenu-Norimberku a je zakládajícím partnerem iniciativy FightBack, která podporuje změny směrem k udržitelnější společnosti. Je také aktivním podílníkem největší německé nevládní organizace pro podnikatelské vzdělávání STARTUP TEENS a spolu-akcionářem a správcem CODE-University. 

Benjamin Gubitz, CFO

Benjamin Gubitz, CFO

Finanční a právní oddělení

Benjamin Gubitz se připojil k Flixu v roce 2015 a převzal pozici finančního ředitele (CFO) ve Flixu na začátku ledna 2025. Ve své funkci je zodpovědný za finanční a právní funkce společnosti Flix. Před nástupem do funkce finančního ředitele zastával Gubitz ve Flixu různé vedoucí pozice, kde byl zodpovědný za kontrolu a vztahy s investory. Během svého působení ve společnosti sehrál klíčovou roli při uzavírání různých kol financování, vybudoval tým skupinového kontrolingu a pracoval na mnoha projektech fúzí a akvizic, včetně nákupu společnosti Greyhound Lines v roce 2021. Před působením ve společnosti Flix byl vedoucím projektu ve společnosti BCG. Gubitz má titul PhD v oblasti politických věd.

Max Zeumer, CCO

Max Zeumer, CCO

Poptávka a nové trhy

Max Zeumer, obchodní ředitel (CCO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix na začátku roku 2015 a od té doby úspěšně řídí mezinárodní trhy. Jako obchodní ředitel (CCO) vede globální expanzi se zaměřením na Severní Ameriku a rozvíjející se trhy, jako jsou Brazílie, Chile a Indie, a zároveň dohlíží na globální komerční marketing a řízení příjmů. S různorodým akademickým vzděláním, včetně informatiky, filozofie a titulu MBA z Columbia Business School, zdokonaloval své dovednosti jako konzultant v Boston Consulting Group, kde brzy objevil svou vášeň pro narušování tradičních odvětví prostřednictvím digitalizace. Jeho úsilí o podporu přeshraniční spolupráce a synergie má významný vliv na přetváření globálního cestovního ruchu prostřednictvím digitalizace.

Fabian Stanger, COO

Fabian Stanger, COO

Zásobování a evropské trhy

Fabian Stenger, provozní ředitel skupiny (COO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix v roce 2013 a úspěšně rozvíjel trh v Německu a později také v severní a východní Evropě. Stanger dnes jako provozní ředitel od dubna 2022 vede evropskou autobusovou divizi a dohlíží na nabídkovou stranu globálního podnikání. Řídí plánování sítě, řízení partnerů včetně transformace vozového parku, provoz a služby zákazníkům. S ranými pracovními zkušenostmi ve společnosti Bain & Co., akademickým vzděláním z Univerzity St. Gallen ve Švýcarsku a více než desetiletou praxí ve společnosti Flix jeho strategické vedení a závazek k udržitelnosti pohánějí úspěch společnosti Flix, utvářejí její budoucnost a globální dopad. 

*Údaje pocházejí z vlastního výpočtu, analýzy atmosfair, UBA 2023 a US EPA 2024. Pro více informací se podívejte na Metodiku zabráněných emisí společnosti Flix 2024.