Často kladené otázky

Před jízdou

       

Všechny dostupné spoje najdete v našem vyhledavači v aplikaci Autobusy FlixBus a na stránce www.flixbus.cz. Aktuální síť tras najdete na naší webové stránce v nabídce Autobusové spoje.

Pokud cestujete ve skupině, máte díky službě FlixBus Mieten možnost pronajmout si pro sebe celý autobus včetně řidiče, odvozu od domu a individuální trasy. Stačí pouze na stránkách www.mieten.flixbus.de zadat údaje o spoji, ihned zjistit cenu, bezplatně rezervovat a těšit se na cestu. Prosím vezměte na vědomí, že tato služba zatím není dostupná na území České republiky.

       

Naše spoje si můžete rezervovat cca 4 až 6 týdnů před odjezdem v naší aplikaci a na naší internetové stránce. Každý den pracujeme intenzivně na rozšiřování sítě našich tras a na zlepšování stávajících linek. V této souvislosti nám záleží především na dochvilnosti, atraktivních dobách odjezdů a optimálních přestupních spojích. Abychom mohli zpětnou vazbu a návrhy na vylepšení realizovat co nejrychleji, prodáváme lístky zpravidla pouze na několik měsíců dopředu.

Pokud chceš mít přehled o všech našich nových spojích a dalších novinkách, zaregistrujte se k odběru našeho newsletteru nebo si nás najděte na Facebooku.

       

Nejjednodušším způsobem je přímá navigace k vybrané zastávce pomocí naší aplikace. Vyberte si stanici, klikněte na šipku vpravo nahoře a navigace může začít. Seznam odjezdových míst najdete v naší aplikaci na kartě „Zastávky“ a v přehledu autobusových zastávek. Kliknutím na příslušné město najdete adresy všech zastávek a také mapu. Mapy příslušných zastávek jsou uvedené také na potvrzení o koupi jízdenky.

Zastávky jsou vždy na místě označeny naším logem.

       

Nejjednodušší způsob, jak si můžete koupit jízdenku, je na naší webové stránce https://www.flixbus.cz/ nebo na vašem chytrém telefonu prostřednictvím naší mobilní aplikace „Autobusy FlixBus“. Jedno je jisté: čím dříve si jízdenku koupíte, tím výhodnější bude její cena. Potvrzení o koupi od nás obdržíte e-mailem (nezapomeň prosím vždy zkontrolovat i složku s nevyžádanou poštou).

Kromě toho si můžete jízdenky zakoupit telefonicky na oddělení podpory zákazníků (+420 228 880 001*), na některém z našich prodejních míst / v cestovních kancelářích nebo přímo u řidiče v autobuse. Mějte prosím na paměti, že pokud si budete kupovat jízdenku u řidiče autobusu, zaplatíte normální cenu (tarif pro dospělé/děti) – akční nabídky a slevy, jako je například sleva pro skupiny, nejsou při nákupu u řidiče k dispozici. Jízdenku si můžete koupit pouze v případě, že jsou v autobuse ještě k dispozici volná místa. Doklad o hotovostní platbě v autobuse slouží zároveň jako jízdenka.

       

Způsob platby závisí místě nákupu jízdenky:

  • Online nákup: příkaz k inkasu, platební karta (Visa/MasterCard/Amex), PayPal, Sofortüberweisung, Carte Bleue a iDeal.
  • U řidiče: platba v hotovosti (od řidiče dostanete účtenku). Doklad o hotovostní platbě slouží zároveň jako jízdenka. Upozornění: při nákupu jízdenky přímo u řidiče autobusu zaplatíte plnou cenu. Zlevněné jízdenky a speciální nabídky jsou k dispozici pouze při nákupu online nebo skrze naše partnerské cestovní kanceláře a prodejní místa. V současnosti ještě není možné platit u řidiče kartou. Upozorňujeme, že ve Švédsku lze platit pouze platební kartou (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Jízdenku lze u řidiče zakoupit rovněž prostřednictvím mobilních platebních systémů na bázi technologie NFC (např. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
  • Prodejní místa a cestovní kanceláře/agentury: způsob platby záleží na nabídce konkrétního prodejního partnera. Platba v hotovosti je každopádně k dispozici ve všech našich partnerských prodejních místech a cestovních kancelářích/agenturách.
  • Telefonicky: platební karta (Mastercard/Visa/Amex)

Upozorňujeme, že některé možnosti platby podléhají poplatkům za platbu, které účtují poskytovatelé třetích stran. Vždy však nabízíme možnost platby také bez poplatku. Poplatky se zobrazí v průběhu zadávání rezervace.

       

Poukaz (např. dárkový poukaz, storno poukaz) uplatníte zcela snadno při online rezervaci v aplikaci a na webové stránce, při telefonické rezervaci nebo na našich prodejních místech / v cestovních kancelářích. Po výběru spoje máte možnost v nákupním košíku zadat kód poukazu. Mějte prosím na paměti, že při každé rezervaci lze uplatnit pouze jeden kupón. Vyplacení částky poukazu v hotovosti je vyloučeno.

Poukazy, jejichž platnost již nelze prodloužit, jsou poukazy zakoupené v našem Fan Shopu. Kódy poukazů, které byly vystaveny v rámci změny rezervace nebo stornování, mají platnost 1 rok.

       

Pokud Váš online nákup neprobíhá v pořádku, problémem je s největší pravděpodobností Váš internetový prohlížeč. K vyřešení tohoto problému máte následující možnosti:

  • Použijte jiný prohlížeč
  • Vymažte cache a cookies, restartujte svůj prohlížeč a zopakujte rezervaci
  • Aktualizujte svůj současný prohlížeč. Na naší stránce používáme vysoké bezpečnostní standardy a naše stránky jsou optimalizované pro nejnovější verze prohlížečů. Poslední verze prohlížečů můžete nalézt na těchto odkazech: Firefox / Internet Explorer Google Chrome.

Nepřišel Vám od nás e-mail s potvrzením nákupu? Zkontrolujte prosím obsah složky s nevyžádanou poštou.

Pokud zde není řešení Vašeho problému s nákupem uvedeno, rádi Vám pomůžeme osobně na naší zákaznické lince +420 228 880 001*.

       

Seznam všech našich prodejních partnerů naleznete v našem přehledu cestovních kanceláří. Jednoduše si vyhledejte nejbližší cestovní kancelář/agenturu podle svého města nebo PSČ.

       

Ano, svou rezervaci můžete změnit na stránce „změna/storno rezervace“ nebo u našich prodejních partnerů do 15 minut před odjezdem.

Změna telefonního čísla: zdarma. Po provedení změny od nás obdržíte nové potvrzení rezervace s novým číslem jízdenky.

Změna jména cestujícího: zdarma, s následující výjimkou: pokud je jízda v momentě provedení změny dražší než v momentě původní rezervace, bude Vám naúčtována rozdílná částka. Po provedení změny od nás obdržíte nové potvrzení rezervace s novým číslem jízdenky.

Zrušení rezervace a nová rezervace: pokud chcete změnit rezervaci spoje, postupujte následovně:

  • Zkontrolujte si v našem online rezervačním systému, zda jsou ve Vašem novém spoji stále k dispozici volná místa
  • Stornujte svou původní rezervaci a my Vám zašleme na email poukaz s kódem, který můžete použít při koupi nové jízdenky
  • Pomocí kódu na storno poukazu si rezervujte novou jízdenku. Emailem dostanete nové potvrzení rezervace s novým číslem jízdenky. Pokud je cena nové rezervace vyšší než hodnota poukazu, musíte rozdíl doplatit. 

Upozorňujeme, že v případě zrušení rezervace účtujeme vždy poplatek ve výši 1 eura/25 Kč za každého pasažéra a spoj. Poplatek se zobrazí v průběhu rušení rezervace.

   

Ano, jméno cestujícího můžete zdarma změnit až do 15 minut před odjezdem autobusu na stránce „změna/storno rezervace“ nebo v jednom z našich partnerských prodejních míst. Pokud je cena jízdy v momentě změny rezervace vyšší než byla původní cena jízdenky, bude Vám naúčtována rozdílná hodnota. Po dokončení rezervace obdržíte nové potvrzení s novým číslem jízdenky.

   

V našich autobusech máte vždy garantované sedadlo. Konkrétní sedadlo ale není možné rezervovat předem. V případě, že si chcete zajistit své oblíbené sedadlo, doporučujeme dostavit se na zastávku nejpozději 15 minut před odjezdem autobusu. Pokud je Vaše sedadlo již obsazeno, můžete se dotyčného cestujícího slušně zeptat, zda by byl ochoten si s Vámi místo vyměnit. Cestující se sníženou schopností pohybu nebo cestující s malými dětmi mají při výběru sedadla přednost.

   

Děti před dokončeným 15. rokem cestují za zvýhodněnou cenu. Pokud je aktuálně k dispozici akční tarif, podle kterého je jízdenka pro dospělého levnější než dětská jízdenka, budete mít automaticky možnost nákupu levnější jízdenky,

Děti ve věku do 3 let smějí být přepravovány pouze v dětské sedačce a během jízdy musí být připoutány dvoubodovým bezpečnostním pásem, který si musí cestující sám přinést. Dětský kočárek může být přepravován jako extra zavazadlo (max. jeden kočárek na jednoho cestujícího). Přeprava kočárků je zdarma, musí být ale nahlášena na zákaznické lince (+420 228 880 001*) nejpozději 48 hodin před jízdou. V našich autobusech mohou být přepravovány pouze skládací kočárky.

Děti před dokončeným 10. rokem mohou být na vnitrostátních a mezinárodních spojích přepravovány jen v doprovodu dospělé osoby starší 18 let.

Koupě jízdenky pro děti do 9 let včetně je možná pouze tehdy, pokud je současně zakoupena jízdenka pro doprovázející dospělou osobu. Koupě samostatné jízdenky pro takto staré dítě tedy není možná.

Děti mezi 10. a nedokončeným 15. rokem mohou cestovat bez doprovodu dospělé osoby v případě, že rodič nebo poručník v průběhu koupě jízdenky písemně prohlásí, že je dítě schopné cestovat autobusem samostatně a bez dozoru. Flixbus ani jeho autobusoví partneři nepřejímají odpovědnost za nedoprovázené děti. Děti bez doprovodu nesmějí cestovat na nočních a mezinárodních linkách nebo na spojích vyžadujících přestup.

Nezletilí od ukončeného 15 roku věku mohou cestovat samostatně bez doprovodu dospělé osoby. Na mezinárodních spojích musí rodiče či poručníci zajistit, aby měl nezletilý při sobě všechny dokumenty a doklady nutné k překročení hranic.

   

Zde naleznete informace o možnostech přepravy cestujících se zdravotním postižením a omezenou pohyblivostí. K ověření možnosti přepravy prosíme všechny cestující, kteří musí cestovat na invalidním vozíku, aby nejdříve 2 týdny a nejpozději 7 dnů před svojí cestou kontaktovali naše oddělení podpory zákazníků. Pro všechny ostatní, kteří by chtěli i přes svůj handicap, respektive omezenou pohyblivost, přesednout na běžné sedadlo, se doba pro informování podpory zákazníků snižuje na 36 hodin před odjezdem.

Mohu i navzdory své omezené pohyblivosti kdykoli využít celou síť tras?

Obecně platí, že přepravujeme všechny osoby bez ohledu na jejich zdravotní postižení či omezenou pohyblivost. V současné době však nejsou naplněny všechny nezbytné předpoklady pro to, aby všichni cestující mohli být přepravováni kdykoliv a ve všech nabízených spojích. To souvisí jednak s konstrukčními podmínkami nasazených autobusů a také s tím, že ne všechny zastávky jsou bezbariérové. Společnost FlixBus má dosud k dispozici jen několik bezbariérových autobusů, které jsou flexibilně využívány na několika spojích. Autobusové zastávky spadají do kompetence jejich příslušného provozovatele.
Pokud máte omezenou pohyblivost a můžete do autobusu nastoupit a vystoupit sám/sama nebo s pomocí doprovodné osoby, přepravíme Vás již nyní na všech našich spojích. 
Pokud jste odkázán/a na invalidní vozík, ale můžete vstát a samostatně se dostat do autobusu, můžete rovněž cestovat ve všech spojích.
Pokud jste i v autobusu odkázán/a na invalidní vozík, můžeme Vás v současnosti z výše uvedených důvodů přepravovat pouze po pečlivém předchozím ověření a jen na určitých trasách.  

Jak a kdy si mohu rezervovat svoji cestu? 

Pokud jste odkázán/a na invalidní vozík, kontaktujte prosím nejdříve 2 týdny a nejpozději 7 dní před nástupem cesty pracovníky našeho oddělení podpory zákazníků (+420 228 880 001*) za účelem ověření možnosti přepravy. Pokud budou všechny nutné předpoklady splněny, provede pracovník podpory zákazníků pro Vás a Váš doprovod telefonickou rezervaci v době od pondělí do pátku od 9 do 18 hodin.
Pokud jste navzdory svému omezení schopen/schopna cestovat na běžném sedadle autobusu, rezervujte si jízdenku sám/sama a bez omezení předběžné rezervace. Pouze převoz kompenzačních pomůcek, invalidních vozíků a ortopedických pomůcek v zavazadlovém prostoru, cestování doprovodné osoby nebo asistenčního psa je třeba nahlásit 36 hodin před odjezdem.

Jaké náklady vzniknou pro moji doprovodnou osobu nebo mého asistenčního psa?

Při doložení nutnosti stálého doprovodu budou doprovodná osoba i asistenční pes přepraveni bezplatně. Pro Vašeho asistenčního psa se přitom také rezervuje jeho vlastní místo.
Při nástupu do autobusu prokážete nárok na bezplatnou jízdu doprovodné osoby předložením dokladu o nutnosti stálého doprovodu. Proto při nástupu předložíte příslušný doklad, ve kterém je nutnost stálého doprovodu uvedena, například 

  • v Německu: průkaz těžce zdravotně postiženého nebo odborný lékařský posudek 
  • ve Francii: Carte D’Invalidité (Besoin d’Accompagnement)
  • v Itálii: posudky vystavené místním zdravotním úřadem (ASL) nebo „Národním úřadem sociálního zabezpečení“ (INPS)

Pro Vašeho asistenčního psa platí to samé. Navíc je třeba doložit, že Váš pes absolvoval uznávaný výcvik jako asistenční nebo slepecký pes.

Jaké požadavky musí splňovat můj invalidní vozík, aby mohl být přepravován v prostoru pro cestující?

V prostoru pro cestující dálkových autobusů mohou být přepravovány pouze invalidní vozíky, které jsou uznány podle německých norem DIN EN 12183 nebo DIN EN 12184 jako sedalo a které používají zádržný systém podle normy DIN 75078-2. Kromě toho platí tyto maximální rozměry: max. šířka 80 cm x délka 120 cm / celková hmotnost 250 kg.
Pokud by bylo při odbavení v autobuse zjištěno, že Váš vozík tyto předpoklady navzdory předchozímu písemnému ujištění nesplňuje, není možné jej přepravit a nárok na přepravu zaniká bez náhrady.

Jsou autobusové zastávky, na kterých zastavujete, bezbariérové? 

Podobně jako úpravy našich autobusů, tak i bezbariérová úprava autobusových zastávek vyžaduje ještě nějaký čas, takže ani zde zatím nemůžeme nabídnout celoplošně pokrytou síť. Protože však zastávky neprovozuje naše společnost, nemáme momentálně ještě k infrastruktuře dostačující informace. Doporučujeme Vám proto, abyste se před svojí cestou informoval/a o aktuálním stavu zastávky u jejího místního provozovatele.

Jak a kde obdržím pomoc?

Aby byla Vaše cesta co možná nejpříjemnější, doporučujeme Vám cestovat společně s doprovodnou osobou, která Vám může v případě potřeby zajistit nezbytnou pomoc. Včas nás prosím kontaktujte, abychom s Vámi mohli projednat podrobnosti ohledně Vaší cesty. Proto je třeba, abyste nám svoji potřebu (pomoc při nastoupení a vystoupení; upozornění na omezenou mobilitu; atd.) sdělil/a nejpozději 36 hodin před plánovaným odjezdem.

   

Abyste mohl/a cestovat ve skupině výhodně, nabízíme dvě možnosti:

(Služba FlixBus Mieten není v České republice zatím dostupná). Pokud chcete cestovat zcela podle vlastních přání, můžete si na stránkách www.mieten.flixbus.de zarezervovat vlastní autobus s řidičem. Zde jsou možné speciální požadavky – odvoz od domu, přeprava přímo do cíle, na vyžádání autobus na místě. Okamžité zobrazení ceny umožňuje jednoduchou rezervaci a spoj je pohodlný pro jednotlivce i skupinu. Pokud byste si vše rozmysleli, můžete cestu 14 dní před odjezdem bezplatně zrušit.

Kromě toho nabízíme pro skupiny o 3 až 40 osobách zvýhodněné skupinové ceny v linkové dopravě. V případě dostupnosti je můžete zakoupit přímo v nabídce „Rezervace“. Platí povinnost předběžné rezervace v délce trvání jednoho dne. Pokud je zlevněná cena nižší než skupinový tarif, bude u dané jízdy uvedena tato zlevněná výhodnější cena.

Pokud chcete cestovat do destinací, které naše linky nepokrývají, máte možnost pronajmout si autobus. Díky tomu je zaručena plná flexibilita, vysoký komfort a kvalitní cestování.

   

Nezapomeňte si s sebou vzít veškeré dokumenty potřebné k cestování do zahraničí a zabalte si pouze věci, které nepodléhají clu. V souladu s celními předpisy by neměla být vaše zavazadla uzamčena a měla by být označena štítkem s vaším jménem a adresou.

Pamatujte také na pravidla jednotlivých zemí týkající se cestovních pasů, víz, měny a zdravotních nařízení. Informace k německým předpisům získáte na německém ministerstvu zahraničí nebo u spolkové policie (http://www.bundespolizei.de nebo telefonicky na čísle: 0800 6 888000).

Respektujte také příslušné celní předpisy. Pokud máte dotazy ohledně platných celních předpisů Německa, obraťte se prosím na centrální informace celní správy (info.privat@zoll.de) nebo v případě obchodních dotazů na info.gewerblich@zoll.de. Dotazy týkající se cla mohou být zodpovězeny pouze v německém a anglickém jazyce.

       
Mohu získat slevu pro cestování po Dánsku?

Při cestování po Dánsku mohou zlevněné jízdenky získat studenti, děti a senioři. Upozorňujeme, že pokud se rozhodnete rezervovat a cestovat s takovouto zlevněnou jízdenkou, řidič bude při nástupu žádat předložení platného dokladu.

Studenti: Studentské slevy jsou určeny zapsaným studentům s platným studijním dokladem. Přijímány jsou tyto doklady:

  • platný studentský průkaz s fotografií a datem platnosti,
  • platný studentský průkaz s fotografií a doklad o zápisu vydaný během uplynulých 12 měsíců,
  • platná karta mládeže (Danish Ungdomskort, vydaná Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB nebo Movia),
  • platná studentská karta ISIC.

Důchodci: sleva pro důchodce se týká osob starších 64 let a osob, které dostávají penzi podle dánského zákona o sociálních důchodech. Přijímány jsou tyto doklady:

  • platný identifikační doklad uvádějící věk nad 64 let, např. zdravotní karta, řidičský průkaz nebo cestovní pas,
  • dánský doklad o starobním důchodu vydaný dánskými úřady (pensionmeddelelse) společně s identifikačním dokladem, např. zdravotní kartou, řidičským průkazem nebo cestovním pasem.

Děti: Dětské slevy mají dvě kategorie: a) děti do 12 let b) děti do 16 let. V případě pochybností děti potřebují platný identifikační doklad, který potvrzuje jejich věk. Přijímány jsou tyto doklady:

  • dánská (žlutá) nebo mezinárodní (modrá) zdravotní karta,
  • cestovní pas.

Upozorňujeme, že jízdenky objednané jako dětské, studentské nebo seniorské platí pouze s výše uvedenými identifikačními doklady. Pokud požadovaný doklad nemůžete řidiči předložit, zlevněná jízdenka není platná a pro nástup do autobusu je třeba nová, běžná jízdenka.

Dánští vojáci mohou v rámci povinné vojenské služby cestovat bezplatně po předložení příslušné dokumentace a dokladu o takovéto službě. Je nutná rezervace sedadla, kterou je třeba provést na emailu servis@flixbus.cz.

   

Studenti, děti a žáci mohou v České republice cestovat za výhodnější ceny. Upozorňujeme, že při rezervaci a cestování se zlevněným jízdným je třeba před nástupem do autobusu ukázat řidiči platný průkaz.

Dětská sleva je možná pro

  • děti ve věku od 6 do 14 let při předložení dokladu s fotografií a datem narození.
  • dítě ve věku od 0 do 5 let, doprovázené cestujícím starším 10 let, cestuje zdarma. Datum narození a fotografie doloží dokladem tento cestující.

Studentská a žákovská sleva platí pro zapsané studenty a žáky s platným studentským průkazem. Akceptujeme tyto doklady:

  • Pro žáky do 14 let a studenty od 15 do 25 let platný žákovský nebo studentský průkaz, vystavený dopravcem.
  • Mezinárodní studentský průkaz: ISIC / ALIVE, EYCA (EURO 26, EURO 26 Student)

Pro cestující s omezením pohyblivosti je sleva možná po předložení platného průkazu ZTP nebo ZTP/P, který byl vystaven v České republice. Doprovodná osoba cestujícího s průkazem ZTP/P cestuje bezplatně.

   

Kód Vašeho LIDL poukazu je uplatnitelný na www.flixbus.cz na jednu cestu autobusem. Platnost poukazu je limitovaná; datum platnosti můžete nalézt na účtence. Na osobu a jízdenku může být využit pouze jeden poukaz. Existuje také limit poukazů, které může jedna osoba získat a použít. Po uplatnění Vašeho poukazu není možné rezervaci stornovat. Svůj poukaz můžete samozřejmě předat další osobě, další prodej je ovšem zakázán. Pokud máte další dotazy, můžete se obrátit na lidl@flixbus.de nebo zavolat na +420 228 880 001*.

   

Ano, dárkové poukazy různých hodnot si můžete koupit v našem Fanshopu. Bližší informace se dozvíte přímo na stránce našeho Fanshopu.

   
Chci si založit zákaznický účet u společnosti FlixBus, co pro to musím udělat?

Máte na výběr dvě možnosti: buď se zcela jednoduše zaregistrujete na naší přihlašovací stránce, nebo během procesu rezervace.

Na přihlašovací stránce zadáte svoji e-mailovou adresu a následně obdržíte e-mailem odkaz na ověření – to může někdy trvat i několik minut. Pak zadáte už jen své jméno a heslo a Váš zákaznický účet FlixBus bude zcela aktivován.

Pokud si chcete účet zařídit během procesu rezervace, stačí pouze zatrhnout odpovídající políčko na stránce placení. Po dokončení rezervace se na zadanou emailovou adresu automaticky zašle e-mail pro ověření.

Ostatně také po registraci prostřednictvím e-mailu si můžete svůj zákaznický účet FlixBus propojit i se svým profilem na Facebooku.

   
Chci se přihlásit prostřednictvím Facebooku, co pro to musím udělat?

Na přihlašovací stránce nebo na stránce s údaji pasažéra můžete také zadat „Propojit s Facebookem“ a tuto volbu odsouhlasit v nově otevřeném okně. Předpoklad: Jste přihlášený/á ke svému profilu na stránkách Facebooku. Poté se můžete kompletně zaregistrovat a také obdržíte potvrzovací e-mail. Nic víc není třeba.

Samozřejmostí je, že nebudeme nic zveřejňovat na Vaší časové ose na Facebooku.

   
Chci se přihlásit do aplikace. Jak to, že to nejde?

Momentálně pracujeme na tom, aby bylo možné přihlášení i do naší aplikace FlixBus.

Než to bude možné, můžete v aplikaci využívat možnost přidat si svoji jízdenku prostřednictvím naskenování QR kódu a uložit si tam své platební údaje.

   
Zapomněl/a jsem heslo ke svému účtu FlixBus / nemohu se přihlásit.

Pokud se Vám stane, že zapomenete své heslo, můžete si jej nechat obnovit a dostat se tak rychle ke svým údajům.

   
Můj účet ještě není ověřen, ale e-mail s potvrzením už nemohu najít?

Pokud Váš účet ještě není ověřený, nebo Vám nedorazil potvrzující e-mail, můžete si nechat tento e-mail zaslat znovu.

   
Co je třeba vědět o zákaznickém účtu FlixBus?

Velmi užitečná je možnost uložit si v zákaznickém účtu své způsoby plateb. Protože nebudete muset Vaše údaje při každé další rezervaci zadávat znovu, bude pro Vás nákup jízdenek ještě rychlejší.

Po přihlášení můžete zatrhnutím příslušného políčka odsouhlasit uložení svých platebních údajů. V zákaznickém účtu v části „Moje rezervace“ se zobrazí všechny jízdenky, které zakoupíte po potvrzení registrace s Vaší e-mailovou adresou.

Přes svůj zákaznický účet můžete provádět rezervace také pro ostatní, např. pro rodinu nebo přátele, ale nezapomeňte uvést správná jména cestujících.

Vaše osobní a platební údaje jsou u nás samozřejmě v bezpečí, žádné údaje nepředáváme třetím stranám. Více informací k tomuto tématu naleznete v našem Prohlášení o ochraně osobních údajů.

V autobuse

   

Při nástupu do autobusu budete potřebovat potvrzení o koupi jízdenky v tištěné nebo elektronické formě (jako soubor PDF nebo QR kód na telefonu). Nejjednodušším způsobem předložení jízdenky je pomocí aplikace Autobusy FlixBus. Mějte prosím na paměti, že v případě cestování do jiné země musíte mít s sebou všechny doklady nezbytné pro překročení hranic.

Jízdenku od nás obdržíte e-mailem (zkontrolujte i složku s nevyžádanou poštou) po dokončení online nákupu. V případě zakoupení jízdenky u řidiče autobusu slouží doklad o zaplacení jako jízdenka.

   

Na každou cestu si můžete vzít bezplatně jedno příruční zavazadlo a jedno cestovní zavazadlo. Označte prosím svá zavazadla svým jménem a adresou.

Příruční zavazadlo je omezeno na jeden kus a nesmí překročit rozměry 42x30x18cm a maximální váhu 7kg. Veškeré cennosti musí být transportovány v příručním zavazadle.

Cestovní zavazadla jsou omezena na 1 kus o maximální velikosti 80 x 50 x 30 cm. Nepatrné odchylky jsou přípustné, pokud celkový obvod cestovního zavazadla tvořený výškou, šířkou a délkou nepřesáhne 160 cm. Každá osoba může přepravovat zdarma cestovní zavazadlo o maximální hmotnosti 20 kg.

Nadpočetná zavazadla: každá osoba může cestovat v rámci dostupných kapacit ještě s druhým, nadpočetným zavazadlem. Toto zavazadlo nesmí překročit rozměry cestovního zavazadla a vážit více než 20 kg. Přeprava tohoto zavazadla stojí 2 eura a musí být přihlášena (pokud je to v případě daného spoje možné) během rezervace nebo nahlášena telefonicky po rezervaci na zákaznické lince: +420 228 880 001*, a to nejméně 48 hodin před odjezdem autobusu. Všeobecný nárok na přepravu více než jednoho zavazadla nelze uplatnit.

Zvláštní zavazadla: za zavazadlo, které je větší než cestovní zavazadlo, musíte zaplatit poplatek 9 €. Celkový obvod zavazadla nesmí překročit 240 cm (výška v cm + šířka v cm + hloubka v cm) a jeho hmotnost 30 kg. Dále musí být zvláštní zavazadlo (pokud je to v případě daného spoje možné) přihlášeno během rezervace nebo telefonicky po rezervaci na zákaznické lince: +420 228 880 001*, a to nejméně 48 hodin před odjezdem autobusu. Jako zvláštní zavazadlo se počítá např. lyžařské vybavení nebo snowboard (doporučujeme přepravovat ve speciálním vaku nebo obalu). Právo na přepravu zvláštních zavazadel není vymahatelné. Přeprava jízdních kol a pomůcek pro osoby se sníženou schopností pohybu se řídí zvláštními pravidly. Některé položky jsou z přepravy vyloučeny.

Detailní informace o podmínkách a pravidlech přepravy zavazadel v našich autobusech jsou k nalezení v Obchodních a přepravních podmínkách.

   

Nadpočetná a zvláštní zavazadla doporučujeme zadávat již během rezervace. V případě, že chcete zavazadlo přidat k rezervované cestě dodatečně, máte k dispozici dvě možnosti:

1) Až do 15 minut před odjezdem můžete na naší internetové stránce v části „Změna / zrušení rezervace“ nebo na našich prodejních místech / v cestovních kancelářích svoji cestu zrušit a následně znovu zarezervovat s požadovaným zavazadlem. Postup je popsán v našich Často kladených otázkách v části „Můžu změnit, přerezervovat nebo stornovat svou jízdenku?".

2) Případně lze nadpočetné nebo zvláštní zavazadlo k zarezervované cestě nahlásit telefonicky v oddělení podpory zákazníků. V tomto případě přeprava závisí na volné kapacitě v autobuse. Platba se provede řidiči autobusu.

   

Jízdní kolo standardní velikosti (max. 25kg) bez přídavných konstrukcí si můžete vzít na palubu mnoha našich autobusů. Požadovaný počet jízdních kol jednoduše přidejte do své rezervace společně s počtem cestujících. Mějte ale prosím na paměti, že jeden cestující může přepravovat pouze jedno jízdní kolo. Poplatek činí 229 Kč za kus.

   

Hudební nástroje nepřekračující váhu a rozměry příručního zavazadla (42x30x18cm, max. 7kg) si můžete namísto příručního zavazadla zdarma vzít do prostoru pro cestující. Pokud máte jak příruční zavazadlo, tak hudební nástroj, můžete si vzít do prostoru pro cestující pouze jednu z těchto položek.

Hudební nástroje překračující váhu a rozměry příručního zavazadla (42x30x18cm, max. 7kg) jsou považovány za nadměrná zavazadla a musí být přepravovány ve vhodném pouzdře v prostoru pro zavazadla. V tomto případě se platí poplatek 229 Kč. Přeprava hudebního nástroje musí být telefonicky oznámena a potvrzena na naší zákaznické lince +420 228 880 001*, a to nejdříve 48 hodin před začátkem jízdy. Aby se předešlo případnému poškození, doporučujeme přepravovat hudební nástroj v pevném pouzdře.

Hudební nástroje (včetně pouzdra), které překračují rozměry 135x48x35 cm jsou z přepravy vyloučeny (např. kontrabas).

   

Z bezpečnostních důvodů není bohužel v našich autobusech přeprava zvířat povolena. Výjimku tvoří asistenční psi doprovázející postižené cestující, po předložení příslušných certifikátů. Asistenční psi jsou přepravováni zdarma, ale musí být nahlášeni nejpozději 36 hodin před odjezdem na naší zákaznické lince +420 228 880 001*.

   

Naše autobusy se řídí přesným jízdním řádem a není tedy možné, aby řidiči čekali s odjezdem na zpožděné cestující. Pro jistotu se dostavte na zastávku nejpozději 15 minut před plánovaným odjezdem.

   

Bohužel není možné nastoupit později nebo vystoupit dříve, než je uvedeno na jízdence. To platí i pro různé zastávky v jednom městě. Samozřejmě ale můžete změnit cíl svojí cesty na naší webové stránce a můžete tak vystoupit nebo nastoupit, kdekoli se Vám to hodí.

Mějte prosím na paměti, že nemáme povolení obsluhovat trasy kratší než 50km a trvající méně než 1 hodinu. Tyto trasy nejsou k dispozici k rezervaci a není povoleno na nich nastoupit a vystoupit. Děkujeme za pochopení.

   

Každý autobus je vybaven klimatizací, toaletou, světly na čtení a pohodlnými sedadly. Za drobný poplatek si také můžete zakoupit nápoje a občerstvení. Využití Wi-Fi je bezplatné a v některých autobusech jsou k dispozici zásuvky a multimediální centra ke sledování filmů a poslechu hudby.

Upozornění: Naše síť Wi-Fi je ve zkušebním provozu, proto nemůžeme zaručit její plnou funkčnost na všech linkách. Může se stát, že na konkrétní trase není připojení k Wi-Fi dostupné, nebo není možné, aby byli připojeni všichni cestující zároveň. Ve výjimečných případech nemusí být připojení k Wi-Fi a zásuvky na palubě k dispozici, např. při cestování náhradním autobusem nebo s jedním z našich autobusových partnerů. Toto platí zejména pro autobusové linky provozované těmito partnery: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG a Publicexpress GmbH.

   

V souladu s nařízením o povinné přestávce pro řidiče autobusu jsou na delších cestách naplánovány pravidelné přestávky. Naším cílem je dovézt vás do cíle co nejefektivněji, a proto další zastávky nejsou v jízdním řádu naplánovány. Na palubě našich autobusů je vám k dispozici toaleta a můžete si zakoupit nápoje a drobné občerstvení, takže není nutné často zastavovat.

Kouření včetně elektronických cigaret není v našich autobusech povoleno. Při pravidelné přestávce si ale můžete vystoupit a zakouřit si. O této skutečnosti prosím informuj řidiče, aby autobus omylem neodjel bez vás. Pro jistotu se řidiče zeptejte, jakou dobu bude plánovaná zastávka trvat, abyste mohli být včas zpátky na svém sedadle!

   

Sedadla ve všech našich autobusech jsou vybavena bezpečnostními pásy. Cestující musejí být během celé cesty připoutáni.

Cestovní, nadpočetná a zvláštní zavazadla jsou přepravována v zavazadlovém prostoru. Bezpečné uložení a přepravu vašich zavazadel zajistí naši sympatičtí řidiči. Svoje příruční zavazadlo si bezpečně uložte do přihrádky nad sedadlem.

Vaše bezpečnost je pro nás prioritou. Všechny naše autobusy včetně jejich vybavení byly otestovány sdružením TÜV a pravidelně procházejí kontrolou. Naši řidiči jsou speciálně vyškoleni pro přepravu cestujících a účastní se dalších pravidelných školení. Všichni řidiči musí v souladu se zákonem dodržovat stanovenou dobu pro řízení a pravidelné zastávky. Proto jsou na delších trasách přítomni dva řidiči nebo se dělají pravidelné přestávky. V případě zpoždění autobusu může dojít k neplánovaným přestávkám, aby nebyla překročena zákonná doba řízení. Děkujeme za pochopení.

Po jízdě

   

Při cestování autobusem se snadno něco na palubě zapomene. Na naši kancelář ztrát a nálezů se mohou obrátit jak osoby pohřešující své osobní věci, tak poctiví nálezci. Jednoduše vyplňte náš online formulář ztrát & nálezů nebo zavolejte na naši zákaznickou linku +420 228 880 001*

Kontakt na náš zákaznický servis

Není v našich FAQ odpověď na vaši otázku?

Jednoduše vyplňte náš kontaktní formulář a sdělte nám svou záležitost. Rádi vám pomůžeme také osobně. Zastihnete nás také na naší zákaznické lince +420 228 880 001*.

*Mějte prosím na paměti, že poplatky za hovory z pevné linky i mobilního telefonu závisí na sazbách příslušného poskytovatele.