Často kladené otázky

Před jízdou

       

Všechny dostupné spoje najdeš v našem vyhledavači v aplikaci Autobusy FlixBus a na stránce www.flixbus.cz. Aktuální síť tras najdeš na naší webové stránce v nabídce Autobusové spoje.

Pokud cestuješ ve skupině, máte díky službě FlixBus Mieten možnost pronajmout si pro sebe celý autobus včetně řidiče, odvozu od domu a individuální trasy. Stačí pouze na stránkách www.mieten.flixbus.de zadat údaje o spoji, ihned zjistit cenu, bezplatně rezervovat a těšit se na cestu. Prosím vezmi na vědomí, že tato služba zatím není dostupná na území České republiky.

       

Naše spoje si můžeš rezervovat cca 4 až 6 týdnů před odjezdem v naší aplikaci a na naší internetové stránce. Každý den pracujeme intenzivně na rozšiřování sítě našich tras a na zlepšování stávajících linek. V této souvislosti nám záleží především na dochvilnosti, atraktivních dobách odjezdů a optimálních přestupních spojích. Abychom mohli zpětnou vazbu a návrhy na vylepšení realizovat co nejrychleji, prodáváme lístky zpravidla pouze na několik měsíců dopředu.

Pokud chceš mít přehled o všech našich nových spojích a dalších novinkách, zaregistruj se k odběru našeho newsletteru nebo si nás najdi na Facebooku.

       

Nejjednodušším způsobem je přímá navigace k vybrané zastávce pomocí naší aplikace. Vyber si stanici, klikni na šipku vpravo nahoře a navigace může začít. Seznam odjezdových míst najdeš v naší aplikaci na kartě „Zastávky“ a v přehledu autobusových zastávek. Kliknutím na příslušné město najdeš adresy všech zastávek a také mapu. Mapy příslušných zastávek jsou uvedené také na potvrzení o koupi jízdenky.

Zastávky jsou vždy na místě označeny naším logem.

       

Nejjednodušší způsob, jak si můžeš koupit jízdenku, je na naší webové stránce https://www.flixbus.cz/ nebo na tvém chytrém telefonu prostřednictvím naší mobilní aplikace „Autobusy FlixBus“. Jedno je jisté: čím dříve si jízdenku koupíš, tím výhodnější bude její cena. Potvrzení o koupi od nás obdržíš e-mailem (nezapomeň prosím vždy zkontrolovat i složku s nevyžádanou poštou).

Kromě toho si můžeš jízdenky zakoupit telefonicky na oddělení podpory zákazníků (+49 30 300 137 300*), na některém z našich prodejních míst / v cestovních kancelářích nebo přímo u řidiče v autobuse. Měj prosím na paměti, že pokud si budeš kupovat jízdenku u řidiče autobusu, zaplatíš normální cenu (tarif pro dospělé/děti) – akční nabídky a slevy, jako je například sleva pro skupiny, nejsou při nákupu u řidiče k dispozici. Jízdenku si můžeš koupit pouze v případě, že jsou v autobuse ještě k dispozici volná místa. Doklad o hotovostní platbě v autobuse slouží zároveň jako jízdenka.

       

Způsob platby závisí místě nákupu jízdenky:

  • Online nákup: příkaz k inkasu, platební karta (Visa/MasterCard/Amex), PayPal, Sofortüberweisung, Carte Bleue a iDeal.
  • U řidiče: platba v hotovosti (od řidiče dostaneš účtenku). Doklad o hotovostní platbě slouží zároveň jako jízdenka. Upozornění: při nákupu jízdenky přímo u řidiče autobusu zaplatíš plnou cenu. Zlevněné jízdenky a speciální nabídky jsou k dispozici pouze při nákupu online nebo skrze naše partnerské cestovní kanceláře a prodejní místa. V současnosti ještě není možné platit u řidiče kartou.
  • Prodejní místa a cestovní kanceláře/agentury: způsob platby záleží na nabídce konkrétního prodejního partnera. Platba v hotovosti je každopádně k dispozici ve všech našich partnerských prodejních místech a cestovních kancelářích/agenturách.
  • Telefonicky: platební karta (Mastercard/Visa/Amex)

Upozorňujeme, že některé možnosti platby podléhají poplatkům za platbu, které účtují poskytovatelé třetích stran. Vždy však nabízíme možnost platby také bez poplatku. Poplatky se zobrazí v průběhu zadávání rezervace.

       

Poukaz (např. dárkový poukaz, storno poukaz) uplatníš zcela snadno při online rezervaci v aplikaci a na webové stránce, při telefonické rezervaci nebo na našich prodejních místech / v cestovních kancelářích. Po výběru spoje máš možnost v nákupním košíku zadat kód poukazu. Měj prosím na paměti, že při každé rezervaci lze uplatnit pouze jeden kupón. Vyplacení částky poukazu v hotovosti je vyloučeno.

       

Pokud tvůj online nákup neprobíhá v pořádku, problémem je s největší pravděpodobností tvůj internetový prohlížeč. K vyřešení tohoto problému máš následující možnosti:

  • Použij jiný prohlížeč
  • Vymaž cache a cookies, restartuj svůj prohlížeč a zopakuj rezervaci
  • Aktualizuj svůj současný prohlížeč. Na naší stránce používáme vysoké bezpečnostní standardy a naše stránky jsou optimalizované pro nejnovější verze prohlížečů. Poslední verze prohlížečů můžeš nalézt na těchto odkazech: Firefox / Internet Explorer Google Chrome.

Nepřišel ti od nás e-mail s potvrzením nákupu? Zkontroluj prosím obsah složky s nevyžádanou poštou.

Pokud zde není řešení tvého problému s nákupem uvedeno, rádi ti pomůžeme osobně na naší zákaznické lince +49 (0)30 300 137 300*.

       

Seznam všech našich prodejních partnerů nalezneš v našem přehledu cestovních kanceláří. Jednoduše si vyhledej nejbližší cestovní kancelář/agenturu podle svého města nebo PSČ.

       

Ano, svou rezervaci můžeš změnit na stránce „změna/storno rezervace“ nebo u našich prodejních partnerů do 15 minut před odjezdem.

Změna telefonního čísla: zdarma. Po provedení změny od nás obdržíš nové potvrzení rezervace s novým číslem jízdenky.

Změna jména cestujícího: zdarma, s následující výjimkou: pokud je jízda v momentě provedení změny dražší než v momentě původní rezervace, bude ti naúčtována rozdílná částka. Po provedení změny od nás obdržíš nové potvrzení rezervace s novým číslem jízdenky.

Zrušení rezervace a nová rezervace: pokud chceš změnit rezervaci spoje, postupuj následovně:

  • Zkontroluj si v našem online rezervačním systému, zda jsou ve tvém novém spoji stále k dispozici volná místa
  • Stornuj svou původní rezervaci a my ti zašleme na email poukaz s kódem, který můžeš použít při koupi nové jízdenky
  • Pomocí kódu na storno poukazu si rezervuj novou jízdenku. Emailem dostaneš nové potvrzení rezervace s novým číslem jízdenky. Pokud je cena nové rezervace vyšší než hodnota poukazu, musíš rozdíl doplatit. 

Upozorňujeme, že v případě zrušení rezervace účtujeme vždy poplatek ve výši 1 eura/25 Kč za každého pasažéra a spoj. Poplatek se zobrazí v průběhu rušení rezervace.

   

Ano, jméno cestujícího můžeš zdarma změnit až do 15 minut před odjezdem autobusu na stránce „změna/storno rezervace“ nebo v jednom z našich partnerských prodejních míst. Pokud je cena jízdy v momentě změny rezervace vyšší než byla původní cena jízdenky, bude ti naúčtována rozdílná hodnota. Po dokončení rezervace obdržíš nové potvrzení s novým číslem jízdenky.

   

V našich autobusech máš vždy garantované sedadlo. Konkrétní sedadlo ale není možné rezervovat předem. V případě, že si chceš zajistit své oblíbené sedadlo, doporučujeme dostavit se na zastávku nejpozději 15 minut před odjezdem autobusu. Pokud je tvoje sedadlo již obsazeno, můžeš se dotyčného cestujícího slušně zeptat, zda by byl ochoten si s tebou místo vyměnit. Cestující se sníženou schopností pohybu nebo cestující s malými dětmi mají při výběru sedadla přednost.

   

Děti před dokončeným 15. rokem cestují za zvýhodněnou cenu. Pokud je aktuálně k dispozici akční tarif, podle kterého je jízdenka pro dospělého levnější než dětská jízdenka, budeš mít automaticky možnost nákupu levnější jízdenky,

Děti ve věku do 3 let smějí být přepravovány pouze v dětské sedačce a během jízdy musí být připoutány dvoubodovým bezpečnostním pásem, který si musí cestující sám přinést. Dětský kočárek může být přepravován jako extra zavazadlo (max. jeden kočárek na jednoho cestujícího). Přeprava kočárků je zdarma, musí být ale nahlášena na servisní lince (+49 (0)30 300 137 300*) nejpozději 48 hodin před jízdou. V našich autobusech mohou být přepravovány pouze skládací kočárky.

Děti před dokončeným 10. rokem mohou být na vnitrostátních a mezinárodních spojích přepravovány jen v doprovodu dospělé osoby starší 18 let.

Koupě jízdenky pro děti do 9 let včetně je možná pouze tehdy, pokud je současně zakoupena jízdenka pro doprovázející dospělou osobu. Koupě samostatné jízdenky pro takto staré dítě tedy není možná.

Děti mezi 10. a nedokončeným 15. rokem mohou cestovat bez doprovodu dospělé osoby v případě, že rodič nebo poručník v průběhu koupě jízdenky písemně prohlásí, že je dítě schopné cestovat autobusem samostatně a bez dozoru. Flixbus ani jeho autobusoví partneři nepřejímají odpovědnost za nedoprovázené děti. Děti bez doprovodu nesmějí cestovat na nočních a mezinárodních linkách nebo na spojích vyžadujících přestup.

Nezletilí od ukončeného 15 roku věku mohou cestovat samostatně bez doprovodu dospělé osoby. Na mezinárodních spojích musí rodiče či poručníci zajistit, aby měl nezletilý při sobě všechny dokumenty a doklady nutné k překročení hranic.

   

Zde nalezneš informace o možnostech přepravy cestujících se zdravotním postižením a omezenou pohyblivostí. K ověření možnosti přepravy prosíme všechny cestující, kteří musí cestovat na invalidním vozíku, aby nejdříve 2 týdny a nejpozději 7 dnů před svojí cestou kontaktovali naše oddělení podpory zákazníků. Pro všechny ostatní, kteří by chtěli i přes svůj handicap, respektive omezenou pohyblivost, přesednout na běžné sedadlo, se doba pro informování podpory zákazníků snižuje na 36 hodin před odjezdem.

Mohu i navzdory své omezené pohyblivosti kdykoli využít celou síť tras?

Obecně platí, že přepravujeme všechny osoby bez ohledu na jejich zdravotní postižení či omezenou pohyblivost. V současné době však nejsou naplněny všechny nezbytné předpoklady pro to, aby všichni cestující mohli být přepravováni kdykoliv a ve všech nabízených spojích. To souvisí jednak s konstrukčními podmínkami nasazených autobusů a také s tím, že ne všechny zastávky jsou bezbariérové. Společnost FlixBus má dosud k dispozici jen několik bezbariérových autobusů, které jsou flexibilně využívány na několika spojích. Autobusové zastávky spadají do kompetence jejich příslušného provozovatele.
Pokud máš omezenou pohyblivost a můžeš do autobusu nastoupit a vystoupit sám/sama nebo s pomocí doprovodné osoby, přepravíme tě již nyní na všech našich spojích. 
Pokud jsi odkázán/a na invalidní vozík, ale můžeš vstát a samostatně se dostat do autobusu, můžeš rovněž cestovat ve všech spojích.
Pokud jsi i v autobuse odkázán/a na invalidní vozík, můžeme tě v současnosti z výše uvedených důvodů přepravovat pouze po pečlivém předchozím ověření a jen na určitých trasách.  

Jak a kdy si mohu rezervovat svoji cestu? 

Pokud jsi odkázán/a na invalidní vozík, kontaktuj prosím nejdříve 2 týdny a nejpozději 7 dní před nástupem cesty pracovníky našeho oddělení podpory zákazníků (+49 (0)30 300 137 300*) za účelem ověření možnosti přepravy. Pokud budou všechny nutné předpoklady splněny, provede pracovník podpory zákazníků pro tebe a tvůj doprovod telefonickou rezervaci v době od pondělí do pátku od 9 do 18 hodin.
Pokud jsi navzdory svému omezení schopen/schopna cestovat na běžném sedadle autobusu, rezervuješ si jízdenku sám/sama a bez omezení předběžné rezervace. Pouze převoz kompenzačních pomůcek, invalidních vozíků a ortopedických pomůcek v zavazadlovém prostoru, cestování doprovodné osoby nebo asistenčního psa je třeba nám nahlásit 36 hodin před odjezdem.

Jaké náklady vzniknou pro moji doprovodnou osobu nebo mého asistenčního psa?

Při doložení nutnosti stálého doprovodu budou doprovodná osoba i asistenční pes přepraveni bezplatně. Pro tvého asistenčního psa se přitom také rezervuje jeho vlastní místo.
Při nástupu do autobusu prokážeš nárok na bezplatnou jízdu doprovodné osoby předložením dokladu o nutnosti stálého doprovodu. Proto při nástupu předložíš příslušný doklad, ve kterém je nutnost stálého doprovodu uvedena, například 

  • v Německu: průkaz těžce zdravotně postiženého nebo odborný lékařský posudek 
  • ve Francii: Carte D’Invalidité (Besoin d’Accompagnement)
  • v Itálii: posudky vystavené místním zdravotním úřadem (ASL) nebo „Národním úřadem sociálního zabezpečení“ (INPS)

Pro tvého asistenčního psa platí to samé. Navíc je třeba doložit, že tvůj pes absolvoval uznávaný výcvik jako asistenční nebo slepecký pes.

Jaké požadavky musí splňovat můj invalidní vozík, aby mohl být přepravován v prostoru pro cestující?

V prostoru pro cestující dálkových autobusů mohou být přepravovány pouze invalidní vozíky, které jsou uznány podle německých norem DIN EN 12183 nebo DIN EN 12184 jako sedalo a které používají zádržný systém podle normy DIN 75078-2. Kromě toho platí tyto maximální rozměry: max. šířka 80 cm x délka 120 cm / celková hmotnost 250 kg.
Pokud by bylo při odbavení v autobuse zjištěno, že tvůj vozík tyto předpoklady navzdory předchozímu písemnému ujištění nesplňuje, není možné jej přepravit a nárok na přepravu zaniká bez náhrady.

Jsou autobusové zastávky, na kterých zastavujete, bezbariérové? 

Podobně jako úpravy našich autobusů, tak i bezbariérová úprava autobusových zastávek vyžaduje ještě nějaký čas, takže ani zde zatím nemůžeme nabídnout celoplošně pokrytou síť. Protože však zastávky neprovozuje naše společnost, nemáme momentálně ještě k infrastruktuře dostačující informace. Doporučujeme ti proto, aby ses před svojí cestou informoval/a o aktuálním stavu zastávky u jejího místního provozovatele.

Jak a kde obdržím pomoc?

Aby byla tvoje cesta co možná nejpříjemnější, doporučujeme ti cestovat společně s doprovodnou osobou, která ti může v případě potřeby zajistit nezbytnou pomoc. Včas nás prosím kontaktuj, abychom s tebou mohli projednat podrobnosti ohledně tvojí cesty. Proto je třeba, abys nám svoji potřebu (pomoc při nastoupení a vystoupení; upozornění na omezenou mobilitu; atd.) sdělil/a nejpozději 36 hodin před plánovaným odjezdem.

   

Abys mohl/a cestovat ve skupině výhodně, nabízíme dvě možnosti:

(Služba FlixBus Mieten není v České republice zatím dostupná), Pokud chcete cestovat zcela podle vlastních přání, můžete si na stránkách www.mieten.flixbus.de zarezervovat vlastní autobus s řidičem. Zde jsou možné speciální požadavky – odvoz od domu, přeprava přímo do cíle, na vyžádání autobus na místě. Okamžité zobrazení ceny umožňuje jednoduchou rezervaci a spoj je pohodlný pro jednotlivce i skupinu. Pokud byste si vše rozmysleli, můžete cestu 14 dní před odjezdem bezplatně zrušit.

Kromě toho nabízíme pro skupiny o 3 až 40 osobách zvýhodněné skupinové ceny v linkové dopravě. V případě dostupnosti je můžeš zakoupit přímo v nabídce „Rezervace“. Platí povinnost předběžné rezervace v délce trvání jednoho dne. Pokud je zlevněná cena nižší než skupinový tarif, bude u dané jízdy uvedena tato zlevněná výhodnější cena.

Pokud chceš cestovat do destinací, které naše linky nepokrývají, máš možnost pronajmout si autobus. Díky tomu je zaručena plná flexibilita, vysoký komfort a kvalitní cestování.

   

Nezapomeň si s sebou vzít veškeré dokumenty potřebné k cestování do zahraničí a zabal si pouze věci, které nepodléhají clu. V souladu s celními předpisy by neměla být tvoje zavazadla uzamčena a měla by být označena štítkem s tvým jménem a adresou.

Pamatuj také na pravidla jednotlivých zemí týkající se cestovních pasů, víz, měny a zdravotních nařízení. Informace k německým předpisům získáš na německém ministerstvu zahraničí nebo u spolkové policie (http://www.bundespolizei.de nebo telefonicky na čísle: 0800 6 888000).

Respektuj také příslušné celní předpisy. Pokud máš dotazy ohledně platných celních předpisů Německa, obrať se prosím na centrální informace celní správy (info.privat@zoll.de) nebo v případě obchodních dotazů na info.gewerblich@zoll.de. Dotazy týkající se cla mohou být zodpovězeny pouze v německém a anglickém jazyce.

       
Mohu získat slevu pro cestování po Dánsku?

Při cestování po Dánsku mohou zlevněné jízdenky získat studenti, děti a senioři. Upozorňujeme, že pokud se rozhodneš rezervovat a cestovat s takovouto zlevněnou jízdenkou, řidič bude při nástupu žádat předložení platného dokladu.

Studenti: Studentské slevy jsou určeny zapsaným studentům s platným studijním dokladem. Přijímány jsou tyto doklady:

  • platný studentský průkaz s fotografií a datem platnosti,
  • platný studentský průkaz s fotografií a doklad o zápisu vydaný během uplynulých 12 měsíců,
  • platná karta mládeže (Danish Ungdomskort, vydaná Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB nebo Movia),
  • platná studentská karta ISIC.

Důchodci: sleva pro důchodce se týká osob starších 64 let a osob, které dostávají penzi podle dánského zákona o sociálních důchodech. Přijímány jsou tyto doklady:

  • platný identifikační doklad uvádějící věk nad 64 let, např. zdravotní karta, řidičský průkaz nebo cestovní pas,
  • dánský doklad o starobním důchodu vydaný dánskými úřady (pensionmeddelelse) společně s identifikačním dokladem, např. zdravotní kartou, řidičským průkazem nebo cestovním pasem.

Děti: Dětské slevy mají dvě kategorie: a) děti do 12 let b) děti do 16 let. V případě pochybností děti potřebují platný identifikační doklad, který potvrzuje jejich věk. Přijímány jsou tyto doklady:

  • dánská (žlutá) nebo mezinárodní (modrá) zdravotní karta,
  • cestovní pas.

Upozorňujeme, že jízdenky objednané jako dětské, studentské nebo seniorské platí pouze s výše uvedenými identifikačními doklady. Pokud požadovaný doklad nemůžeš řidiči předložit, zlevněná jízdenka není platná a pro nástup do autobusu je třeba nová běžná jízdenka.

Dánští vojáci mohou v rámci povinné vojenské služby cestovat bezplatně po předložení příslušné dokumentace a dokladu o takovéto službě. Je nutná rezervace sedadla, kterou je třeba provést na emailu servis@flixbus.cz.

   

Kód tvého LIDL poukazu je uplatnitelný na www.flixbus.cz na jednu cestu autobusem. Platnost poukazu je limitovaná; datum platnosti můžeš nalézt na účtence. Na osobu a jízdenku může být využit pouze jeden poukaz. Existuje také limit poukazů, které může jedna osoba získat a použít. Po uplatnění tvého poukazu není možné rezervaci stornovat. Svůj poukaz můžeš samozřejmě předat další osobě, další prodej je ovšem zakázán. Pokud máš další dotazy, můžeš se obrátit na lidl@flixbus.de nebo zavolat na +49 (0)30 300 137 300*.

   

Ano, dárkové poukazy různých hodnot si můžeš koupit v našem Fanshopu. Bližší informace se dozvíš přímo na stránce našeho Fanshopu.

   
Chci si založit zákaznický účet u společnosti FlixBus, co pro to musím udělat?

Máš na výběr dvě možnosti: buď se zcela jednoduše zaregistruješ na naší přihlašovací stránce, nebo během procesu rezervace.

Na přihlašovací stránce zadáš svoji e-mailovou adresu a následně obdržíš e-mailem odkaz na ověření – to může někdy trvat i několik minut. Pak zadáš už jen své jméno a heslo a tvůj zákaznický účet FlixBus bude zcela aktivován.

Pokud si chceš účet zařídit během procesu rezervace, stačí pouze zatrhnout odpovídající políčko na stránce placení. Po dokončení rezervace se na zadanou emailovou adresu automaticky zašle e-mail pro ověření.

Ostatně také po registraci prostřednictvím e-mailu si můžeš svůj zákaznický účet FlixBus propojit i se svým profilem na Facebooku.

   
Chci se přihlásit prostřednictvím Facebooku, co pro to musím udělat?

Na přihlašovací stránce nebo na stránce s údaji pasažéra můžeš také zadat „Propojit s Facebookem“ a tuto volbu odsouhlasit v nově otevřeném okně. Předpoklad: Jsi přihlášený/á ke svému profilu na stránkách Facebooku. Poté se můžeš kompletně zaregistrovat a také obdržíš potvrzovací e-mail. Nic víc není třeba.

Samozřejmostí je, že nebudeme nic zveřejňovat na tvé časové ose na Facebooku.

   
Chci se přihlásit do aplikace. Jak to, že to nejde?

Momentálně pracujeme na tom, aby bylo možné přihlášení i do naší aplikace FlixBus.

UNež to bude možné, můžeš v aplikaci využívat možnost přidat si svoji jízdenku prostřednictvím naskenování QR kódu a uložit si tam své platební údaje.

   
Zapomněl/a jsem heslo ke svému účtu FlixBus / nemohu se přihlásit.

Pokud se ti stane, že své heslo zapomeneš, můžeš si jej nechat obnovit a dostat se tak rychle ke svým údajům.

   
Můj účet ještě není ověřen, ale e-mail s potvrzením už nemohu najít?

Pokud tvůj účet ještě není ověřený, nebo ti nedorazil potvrzující e-mail, můžeš si nechat tento e-mail zaslat znovu.

   
Co je třeba vědět o zákaznickém účtu FlixBus?

Velmi užitečná je možnost uložit si v zákaznickém účtu své způsoby plateb. Protože nebudeš muset při každé rezervaci vše zadávat znovu, bude pro tebe nákup jízdenek u nás ještě rychlejší.

Po přihlášení můžeš zatrhnutím příslušného políčka odsouhlasit uložení svých platebních údajů. V zákaznickém účtu v části „Moje rezervace“ se zobrazí všechny jízdenky, které zakoupíš po potvrzení registrace s tvojí e-mailovou adresou.

Přes svůj zákaznický účet můžeš provádět rezervace také pro ostatní, např. pro rodinu nebo přátele, ale nezapomeň uvést správná jména cestujících.

Tvoje osobní a platební údaje jsou u nás samozřejmě v bezpečí, žádné údaje nepředáváme třetím stranám. Více informací k tomuto tématu nalezneš v našem Prohlášení o ochraně osobních údajů.

V autobuse

   

Při nástupu do autobusu budeš potřebovat potvrzení o koupi jízdenky v tištěné nebo elektronické formě (jako soubor PDF nebo QR kód na telefonu). Nejjednodušším způsobem předložení jízdenky je pomocí aplikace Autobusy FlixBus. Měj prosím na paměti, že v případě cestování do jiné země musíš mít s sebou všechny doklady nezbytné pro překročení hranic.

Jízdenku od nás obdržíš e-mailem (zkontroluj i složku s nevyžádanou poštou) po dokončení online nákupu. V případě zakoupení jízdenky u řidiče autobusu slouží doklad o zaplacení jako jízdenka.

   

Do autobusu si můžeš vzít jedno příruční zavazadlo a dvě cestovní zavazadla. Označ prosím svá zavazadla svým jménem a adresou.

Příruční zavazadlo je omezeno na jeden kus a nesmí překročit rozměry 42x30x18cm a maximální váhu 7kg. Veškeré cennosti musí být transportovány v příručním zavazadle.

Počet cestovních zavazadel je limitován na 2 kusy na jednoho cestujícícho. Rozměry cestovního zavazadla nesmí překročit 67x50x27cm. Jedna osoba si může vzít na palubu max. 30kg.

Nadpočetná zavazadla: každý cestující si může vzít za poplatek 125 Kč za kus 1 nadpočetné zavazadlo. To nesmí překročit rozměry odpovídající rozměrům cestovního zavazadla a musí vážit max. 15kg. Registruj své nadpočetné zavazadlo nejpozději 48 hodin před jízdou na naší servisní lince +49 (0)30 300 137 300*. Právo na cestování s více než dvěma cestovními zavazadly není vymahatelné.

Nadměrná zavazadla: za zavazadlo, které překračuje rozměry a váhu standardního cestovního zavazadla, je účtován poplatek 229 Kč. Maximální rozměry nadměrného zavazdla jsou 290cm (= délka + 2x šířka + 2x hloubka v cm) a maximální váha je 30kg. Zavazadlo musí být registrováno nejpozději 48 hodin před odjezdem na naší servisní lince +49 (0)30 300 137 300*. Jako nadměrné zavazadlo se počítá např. lyžařské vybavení nebo snowboard (doporučujeme přepravovat ve speciálním vaku nebo obalu). Právo na přepravu nadměrných zavazadel není vymahatelné. Přeprava jízdních kol a pomůcek pro osoby se sníženou schopností pohybu se řídí zvláštními pravidly. Některé položky jsou z přepravy vyloučeny.

Detailní informace o podmínkách a pravidlech přepravy zavazadel v našich autobusech jsou k nalezení v Obchodních a přepravních podmínkách.

   

Jízdní kolo standardní velikosti (max. 25kg) bez přídavných konstrukcí si můžeš vzít na palubu mnoha našich autobusů. Požadovaný počet jízdních kol jednoduše přidej do své rezervace společně s počtem cestujících. Měj ale prosím na paměti, že jeden cestující může přepravovat pouze jedno jízdní kolo. Poplatek činí 229 Kč za kus.

   

Hudební nástroje nepřekračující váhu a rozměry příručního zavazadla (42x30x18cm, max. 7kg) si můžeš namísto příručního zavazadla zdarma vzít do prostoru pro cestující. Pokud máš jak příruční zavazadlo, tak hudební nástroj, můžeš si vzít do prostoru pro cestující pouze jednu z těchto položek.

Hudební nástroje překračující váhu a rozměry příručního zavazadla (42x30x18cm, max. 7kg) jsou považovány za nadměrná zavazadla a musí být přepravovány ve vhodném pouzdře v prostoru pro zavazadla. V tomto případě se platí poplatek 229 Kč. Přeprava hudebního nástroje musí být telefonicky oznámena a potvrzena na naší servisní lince +49 (0)30 300 137 300*, a to nejdříve 48 hodin před začátkem jízdy. Aby se předešlo případnému poškození, doporučujeme přepravovat hudební nástroj v pevném pouzdře.

Hudební nástroje (včetně pouzdra), které překračují rozměry 135x48x35 cm jsou z přepravy vyloučeny (např. kontrabas).

   

Z bezpečnostních důvodů není bohužel v našich autobusech přeprava zvířat povolena. Výjimku tvoří asistenční psi doprovázející postižené cestující, po předložení příslušných certifikátů. Asistenční psi jsou přepravováni zdarma, ale musí být nahlášeni nejpozději 36 hodin před odjezdem na naší servisní lince +49 (0)30 300 137 300*.

   

Naše autobusy se řídí přesným jízdním řádem a není tedy možné, aby řidiči čekali s odjezdem na zpožděné cestující. Pro jistotu se dostav na zastávku nejpozději 15 minut před plánovaným odjezdem.

   

Bohužel není možné nastoupit později nebo vystoupit dříve, než je uvedeno na jízdence. To platí i pro různé zastávky v jednom městě. Samozřejmě ale můžeš změnit cíl svojí cesty na naší webové stránce a můžeš tak vystoupit nebo nastoupit kdekoli se ti to hodí.

Měj prosím na paměti, že nemáme povolení obsluhovat trasy kratší než 50km a trvající méně než 1 hodinu. Tyto trasy nejsou k dispozici k rezervaci a není povoleno na nich nastoupit a vystoupit. Děkujeme za pochopení.

   

Každý autobus je vybaven klimatizací, toaletou, světly na čtení a pohodlnými sedadly. Za drobný poplatek si také můžeš zakoupit nápoje a občerstvení. Využití Wi-Fi je bezplatné a v některých autobusech jsou k dispozici zásuvky a multimediální centra ke sledování filmů a poslechu hudby.

Upozornění: Naše síť Wi-Fi je ve zkušebním provozu, proto nemůžeme zaručit její plnou funkčnost na všech linkách. Může se stát, že na konkrétní trase není připojení k Wi-Fi dostupné, nebo není možné, aby byli připojeni všichni cestující zároveň. Ve výjimečných případech nemusí být připojení k Wi-Fi a zásuvky na palubě k dispozici, např. při cestování náhradním autobusem nebo s jedním z našich autobusových partnerů. Toto platí zejména pro autobusové linky provozované těmito partnery: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG a Publicexpress GmbH.

   

V souladu s nařízením o povinné přestávce pro řidiče autobusu jsou na delších cestách naplánovány pravidelné přestávky. Naším cílem je dovézt tě do cíle co nejefektivněji, a proto další zastávky nejsou v jízdním řádu naplánovány. Na palubě našich autobusů je ti k dispozici toaleta a můžeš si zakoupit nápoje a drobné občerstvení, takže není nutné často zastavovat.

Kouření včetně elektronických cigaret není v našich autobusech povoleno. Při pravidelné přestávce si ale můžeš vystoupit a zakouřit si. O této skutečnosti prosím informuj řidiče, aby autobus omylem neodjel bez tebe. Pro jistotu se řidiče zeptej, jakou dobu bude plánovaná zastávka trvat, abys mohl/a být včas zpátky na svém sedadle!

   

Sedadla ve všech našich autobusech jsou vybaveny bezpečnostními pásy. Cestující musejí být během celé cesty připoutáni.

Cestovní, nadpočetná a nadměrná zavazadla jsou přepravována v zavazadlovém prostoru. Bezpečné uložení a přepravu tvých zavazadel zajistí naši sympatičtí řidiči. Svoje příruční zavazadlo si bezpečně ulož do přihrádky nad sedadlem.

Tvoje bezpečnost je pro nás prioritou. Všechny naše autobusy včetně jejich vybavení byly otestovány sdružením TÜV a pravidelně procházejí kontrolou. Naši řidiči jsou speciálně vyškoleni pro přepravu cestujících a účastní se dalších pravidelných školení. Všichni řidiči musí v souladu se zákonem dodržovat stanovenou dobu pro řízení a pravidelné zastávky. Proto jsou na delších trasách přítomni dva řidiči nebo se dělají pravidelné přestávky. V případě zpoždění autobusu může dojít k neplánovaným přestávkám, aby nebyla překročena zákonná doba řízení. Děkujeme za pochopení.

Po jízdě

   

Při cestování autobusem se snadno něco na palubě zapomene. Na naši kancelář ztrát a nálezů se mohou obrátit jak osoby pohřešující své osobní věci, tak poctiví nálezci. Jednoduše vyplň náš online formulář ztrát & nálezů nebo zavolej na naši servisní linku +49 (0)30 300 137 300*

Kontakt na náš zákaznický servis

Není v našich FAQ odpověď na tvoji otázku?

Jednoduše vyplň náš kontaktní formulář a sděl nám svou záležitost. Rádi ti pomůžeme také osobně. Zastihneš nás také na naší zákaznické lince +49 (0)30 300 137 300*.

*Měj prosím na paměti, že poplatky za hovory z pevné linky i mobilního telefonu závisí na sazbách příslušného poskytovatele.